طی یک ماه آینده

مشکل نقدینگی مجتمع صنعتی و لوله‌گستر اسفراین برطرف می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکل نقدینگی مجتمع صنعتی و لوله‌گستر اسفراین طی یک ماه آینده برطرف خواهد شد.
کد خبر: ۲۴۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 22 June 2016

منصور معظمی صبح امروز در حاشیه نشست با مسؤولان مجتمع صنعتی و لوله‌گستر اسفراین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشکل نقدینگی مجتمع صنعتی و لوله‌گستر اسفراین طی یک ماه آینده برطرف خواهد شد،  بخشی از طلب این شرکت‌ها مربوط به شرکت ملی نفت ایران است که خوشبختانه با شرایط که برای شرکت نفت به وجود آمده و گشایشی که بعد از برجام صورت گرفته به‌طور قطع مطالبات این شرکت‌ها پرداخت خواهد شد.

وی افزود: یک‌بخشی را نیز به‌زودی برای رونق چرخه اقتصادی آن‌ها سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران کمک خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکلات صنعت کشور ما نقدینگی نیست،  نقدینگی هم بخشی از مشکلات صنعت است اما در کشورمان هم مشکلات مدیریتی داریم و هم مشکلات تکنولوژی که ما باید از پسابرجام نهایت استفاده را بکنیم و در نوسازی و به‌روزسازی صنایع کشورمان گام‌های موثری برداریم در غیر این صورت از بازار عقب خواهیم ماند و رقبای ما این بازار را تصاحب خواهند کرد.

معظمی افزود: با توجه به ظرفیت بسیار بالای این دو شرکت بزرگ در اسفراین و توانمندی‌های بسیار بالایی که در این شهرستان وجود دارد که در خاورمیانه مشابه این برند وجود ندارد ولی در عمل باید اذعان کرد که استفاده بهینه از حداکثر ظرفیت صورت نمی‌گیرد و وظیفه ما و وظیفه مدیریتی شرکت این است که تلاش کنیم که از این سرمایه ملی که در اینجا ایجاد شده حداکثر استفاده را ببریم.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: وقتی می‌گوییم اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد امروز آنچه من در این مراکز صنعتی مشاهده کردم اگر ما توجه بیشتری بکنیم و بتوانیم تعامل بیشتری با سایر دستگاه‌ها داشته باشیم به‌طور قطع می‌توانیم تولید و درآمد بیشتری داشته باشیم.

وی بیان داشت: سازمان گسترش ایران برنامه‌های تا پایان امسال برای افزایش تولید و ظرفیت این مراکز دارد و هم از نظر تامین منابع مالی در حال مذاکره با شرکت‌های خارجی هستیم که به‌طور قطع تا پایان سال به نتیجه خواهد رسید.

گفتی است معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به همراه نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار خراسان شمالی و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت در راس هیاتی از مجتمع صنعتی و لوله‌گستر اسفراین بازدید و مسائل و مشکلات این مرکز صنعتی را از نزدیک بررسی کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار