کنترل ترازوهای اصناف با جدیت در البرز ادامه خواهد داشت

کد خبر: ۲۵۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 30 June 2016

 

مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز گفت: کنترل ترازوهای واحدهای صنفی این استان مختص ماه مبارک رمضان نبوده و با جدیت ادامه خواهد داشت.

 

فتانه‌ شکرالهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج با بیان اینکه در ماه رمضان، مردم مومن و روزه‌دار برنامه‌های ویژه معنوی و مذهبی برگزار می‌کنند، افزود: برپایی سفره‌های افطار، اطعام نیازمندان و برگزاری مراسم‌های سوگواری و مذهبی لیالی قدر از جمله اقداماتی است که مردم مسلمان ما در این ماه رحمت الهی انجام می‌دهند.

 

مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز تصریح کرد: بنابراین طبیعی است که در این ایام تقاضا برای برخی از کالاها به ویژه مواد غذایی افزایش می‌یابد و خرید اجناس پرمصرف مانند برنج، روغن، حبوبات، شکر، شیرینی‌جات به ویژه زولبیا و بامیه، خرما و ... نسبت به دیگر ایام سال بیشتر است.

 

شکرالهی گفت: برخی از افراد سودجو در واحدهای صنفی که تعداد آنها زیاد هم نیست، از این شرایط برای تخلفاتی مانند کم‌فروشی استفاده می‌کنند و لذا لازم بود که طرح‌هایی با هدف کنترل عملکرد این واحدها در دستور کار قرار گیرد.

 

وی بیان داشت: با توجه به اینکه بررسی کیفیت اجناس پیش از توزیع در بازار و همچنین کنترل و بازرسی ترازوهای واحدهای صنفی از جمله وظایف ذاتی استاندارد است، طرح‌هایی در این زمینه انجام شده که خوشبختانه موفقیت‌آمیز بوده است.

 

مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز افزود: از جمله این برنامه‌ها، اجرای طرح ضربتی کنترل و بازرسی ترازوهای مورد استفاده در واحدهای صنفی و فروشگاه‌های شهرستان‌های مختلف استان البرز بود که از ابتدای ماه مبارک رمضان انجام شده است.

 

شکرالهی گفت: در بازرسی‌ها وجود نقص در برخی از ترازوها مشاهده شد که بلافاصله تذکر و پیگیری‌های لازم برای اصلاح این نواقص به مدیران واحدهای فوق انجام گردید.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح فوق تنها در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود، گفت: با توجه به اهمیت موضوع‌ این طرح مقطعی و کوتاه مدت نیست و به طور قطع با جدیت در ماه‌های دیگر نیز پیگیری و اجرا خواهد شد.

 

شکرالهی در پایان از مدیران واحدهای صنفی خواست تا همکاری لازم را با بازرسان سازمان استاندارد داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار