اهدای 640 واحد خون از سوی مردم ایرانشهر

کد خبر: ۲۵۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳ 05 July 2016
اسماعیل میرکازهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مقدار خون اهدا شده 40 درصد نیاز مصرف ماهیانه خون برای بیماران در ایرانشهر است.
وی با بیان اینکه پایگاه انتقال خون ایرانشهر ماهیانه بیش از هزارو 500 واحد خون به نیازمندان به خون تزریق می کند، اظهار داشت: کمبود فرآورده های خونی در ایرانشهر نگران کننده است، به طوری که زندگی 754 بیمار تالاسمی را تهدید می کند.
سرپرست پایگاه انتقال خون ایرانشهر گفت: بیماران تالاسمی این شهرستان ماهیانه 900 واحد خون نیاز دارند که خون اهداء شده از سوی مردم پاسخگوی این تعداد بیمار نیست.
میرکازهی افزود: مجبوریم نیاز خون شهرستان را از مناطق دیگر استان و یا کشور تامین کنیم.
وی نیازخون شهرستان ایرانشهر را در سال 15 هزار واحد ذکر کرد و گفت: در سال گذشته مردم منطقه 10 هزار واحد خون اهدا کردند وبقیه آن از مناطق دیگر تامین شده است.
سرپرست انتقال خون ایرانشهر گفت: دراین منطقه به دلیل انجام برخی ازدواج های فامیلی و انجام ندادن آزمایشات قبل از ازدواج آمار بیماران تالاسمی بالاست به طوری که نیاز به فرآورده های خونی همواره وجود دارد.
وی از شهروندان ایرانشهری خواست تا به اهدای بخشی از خون خود زکات سلامتی خود را در عید سعید فطر به نیازمندان به خون بپردازند تا لبخند شادی بر لبان آنان نیز جاری شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار