عید فطر عید وحدت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: عید فطر عید وحدت و همدلی مسلمانان جهان بوده و ولایت شالوده این اتحاد می باشد.
کد خبر: ۲۵۶۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶ 06 July 2016

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز عید فطر اردبیل افزود: مسلمانان جهان پس از یک ماه روزه داری و بندگی در صفوفی به هم فشرده و همدل و همراه به نماز ایستاده و وحدت اسلامی را به نمایش می گذارند.
وی از ولایت بعنوان زنجیره استحکام وحدت اسلامی نام برد و بیان کرد: متاسفانه به خاطر حاکمیت برخی از افراد و حاکمان ناصالح در کشورهای اسلامی به این وحدت خدشه وارد شده است .
خطیب جمعه اردبیل فطر را عید ضیافت الهی ذکر کرده و اظهار کرد: این عید مقدمه عید قربان بعنوان عید لقا ء الله و کنگره عظیم حج می باشد.
آیت الله عاملی فطر، قربان و غدیر را سه عید مهم اسلامی ذکر کرد و گفت که این اعیاد هدیه الهی و کرامت فردی و اجتماعی برای مسلمانان می باشد .
وی با اشاره به اینکه عید فطر جشن بزرگ بندگان خدا می باشد ، بیان کرد: از این روز فصل جدیدی به روی مومنان گشوده شده و با تداوم این بندگی باید همچنان در مسیر اطلاعت از پروردگار متعال قدم برداشت.
به گزارش ایرنا ، در تمامی مناطق استان اردبیل مردم مومن با برگزاری نماز عید فطر پایان یک ماه روزه داری و بندگی به درگاه خداونمد متعال را جشن گرفتند .


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار