کانونهای مساجد سرپناهی برای جوانان

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: برای سال ۹۴ برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شده که همه این برنامه‌ها اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 21 April 2015

حجت‌الاسلام اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآ‌ن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر «شبیخون فرهنگی غرب و عدم اطلاع و بصیرت در این موضوع» زمینه‌ای برای تشکیل کانون‌های فرهنگی مساجد در سال 70 ایجاد شد.

وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خود به این کانون‌ها تأکید زیادی داشته و مدارا با جوانان، داشتن حسن خلق و سماهت را از محوریت‌های مهم این برنامه دانسته‌اند؛ بنابراین نیاز به این کانون‌ها و تأثیر‌گذاری آن‌ها در جامعه بیش از پیش احساس می‌شود.

بیگی با اشاره به برنامه‌های سال جاری کانون‌های مساجد اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های مختلف برای پر کردن اوقات فراغت جوانان، اعزام نفرات به مشهد مقدس و برگزاری کلاس‌های معارفی، اخلاقی و دینی بنا به وسع هر کانون در سطح استان بخشی از برنامه‌های سال جاری است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 654 کانون فرهنگی مساجد در سطح استان فعالیت می‌کنند که این تعداد درمنطقه خود علاوه بر ارشاد و آموزش نقش تربیت و سرپناه برای جوانان ایفا می‌کند.

بیگی تصریح کرد: نمایندگی کانون‌های مساجد در ارومیه ساخته و مورد بهره‌برداری نیز قرار گرفته ولی برای سال جاری تصمبم گرفته شد تا این نمایندگی برای شهرستان خوی در شش‌ماهه اول و برای شهرستان مهاباد در شش‌ماهه دوم احداث شده و مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: 140 باب کتابخانه که شامل 100 باب کتابخانه باز و 40 کتابخانه بسته است در کانو‌ن‌های فرهنگی مساجد استان وجود دارد و امید می‌رود در سال جاری برای تجهیز بیشتر این کتابخانه‌ها قدم‌های جدی برداشته شود.

بیگی بیان کرد: برای امسال مجوز ساخت 4 خانه دیجیتال در این کانون ها اخذ شده و امیدواریم تا پایان سال مستقر و مورد استفاده قرار گیرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی بیان کرد: سال گذشته مشکلات اعتباری و نقدینگی از مهمترین موانع کانون‌های مساجد بود ولی خوشبختانه امسال وضعیت اعتبارات بهتر شده و امید می‌رود بتوانیم برنامه‌های زیادی از جمله آموزش مدیران هر کانون به‌صورت مستمر را عملی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار