دوربین‌های کنترل سرعت تأثیر به‌سزایی در کاهش تصادفات یزد دارد

رییس پلیس راهور یزد گفت: کنترل سرعت رانندگان توسط دوربین در مسیرهای مختلف معابر درون شهری تأثیر به‌سزایی در کاهش تصادفات داشته است.
کد خبر: ۲۶۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱ 23 July 2016

به گزارش تابناک یزد،منصور جمشیدی با اشاره به سرعت بالای یزدی‌ها در رانندگی اظهار داشت: متأسفانه رانندگان یزدی در معابر شهری با سرعت بالایی رانندگی می‌کنند اما نصب دوربین‌های کنترل سرعت در معابر موجب کاهش تصادفات درون‌شهری و تلفات ناشی از این حوادث شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تلفات در حوادث شهری به عابران و موتورسواران مربوط بوده است، ادامه داد: برابر با قوانین و مقررات و مصوبه‌ای که از مجلس شورای اسلامی و از سوی دولت ابلاغ شده، پلیس راهور مؤظف به کنترل و ایمن‌سازی معابر شهری است.

رئیس پلیس راهور یزد اضافه کرد: استان یزد وسیع‌ترین مرکز استانی در کشور است و پراکندگی جمعیت در سطح استان بالاست اما با این وجود پلیس راهور توانسته نقش خوبی در کاهش حوادث رانندگی در سطح استان ایفا کند.

وی بدون ارائه آمار از میزان تصادفات در شهر یزد عنوان کرد: با راهکارهای علمی و فنی و همکاری مجموعه پلیس در استان، حوادث ترافیکی در سه ماهه نخست امسال به شدت کاهش پیدا کرده و به جرأت می‌توان گفت که در این ماه میزان تلفات ناشی از تصادفات با 100 درصد کاهش همراه شده است.

جمشیدی با بیان اینکه دنیا به سمت استفاده از ابزارهای الکترونیکی روی آورده اظهار داشت: خوشبختانه تمام معابر استان مجهز به دوربین‌های کنترل سرعت شده و با وجود هزینه‌ بالایی که دارد افزایش و ارتقای دوربین‌ها در سطح استان یکی از برنامه‌های راهور برای نظارت دقیق و بهتر بر رانندگی و کنترل امور ترافیکی است.

وی تصریح کرد: دوربین‌های سطح شهر کاملاً دقیق و قانونمند بر وضعیت ترافیک و سرعت خودروها و موتور سیکلت‌ها نظارت دارند و سرعت‌های بالای 60 کیلومتر بر ساعت را ثبت و ضبط می‌کنند.

رئیس پلیس راهور در خصوص جانمایی نصب دوربین‌ها گفت: معمولاً دوربین‌ها در پرتخلف‌ترین نقاط نصب می‌شوند تا اشراف کامل در سطح معابر بر کنترل ترافیک باشد.

وی در خصوص نصب دوربین در ورودی شهر‌ها با هدف کنترل سرعت رانندگان بیان داشت: پرحاشیه‌ترین دوربین در ورودی شهرستان تفت بوده که حرف و حدیث‌های زیادی داشته اما نقطه‌ای که دوربین نصب شده از تصادفات بسیاری جلوگیری کرده در حالیکه متخلفان زیادی نیز از این طریق اعمال قانون شدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار