هیات تجاری قزاقستان وارد البرز شد

کد خبر: ۲۷۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 01 August 2016


هیات 28 نفره تجاری و اقتصادی کشور قزاقستان به همراه سفیر این کشور روز دوشنبه وارد استان البرز شد.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا، گفت: این هیات به سرپرستی آلتای کوگینوف یکی از استانداران این کشور

به البرز آمده است.

وی اظهار داشت: امروز نشست های تخصصی بین تجار و بازرگانان قزاقستان و البرز در کرج برگزار می شود.

مسعود قاسمی افزود:پس از برگزاری نشست های تخصصی تفاهم نامه ها همکاری بین هیات قزاقستان، با اتاق بازرگانی البرز امضا خواهد شد.

وی ادامه داد: قزاقستان در بین کشورهای آسیای میانه، بزرگترین قدرت اقتصادی و سیاسی را دارد و در عین حال دارای حجم بالای مبادلات اقتصادی، تجاری و سیاسی با ایران است.

وی خاطرنشان کرد: مشترکات تاریخی، دینی، فرهنگی، مراودات مردمی و دیدگاه مثبت مردم قزاقستان نسبت به فرهنگ، تمدن و مردم ایران فرصت ها و زمینه های مناسبی را برای توسعه فرهنگی و اقتصادی میان ایران و قزاقستان فراهم کرده است.

قاسمی تاکید کرد: این هیات تجاری و بازرگانی متشکل از مسئولان و کارشناسان صنایع شیمیایی، فرآورده های پروتئینی، ماشین آلات حفاری، ماشین آلات نفت و گاز، سرمایه گذاری، تولید ترانسفورمر، محصولات زارعی و آرد، مواد غذایی کنسرو به مدت یک روز دراستان البرز حضور خواهد داشت.

وی ادامه داد: تا کنون هیات های تجاری از اوکراینی، بوسنی، ایتالیا، فرانسه و کرواسی، استونی، پرتقال، هند، تایوان و کرواسی به استان البرز سفر کرده اند.

استان البرز با برخورداری از حدود سه هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک از قطب های صنعتی کشور است که بخشی از تولیدات صنعتی این استان به خارج از کشور صادر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار