دو عامل جنایت رودخانه کن دستگیر شدند

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری دو عامل جنایت مربوط به جسد مکشوفه در رودخانه کن در شمال غربی پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۲۷۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰ 10 August 2016
مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در 12 دی ماه سال گذشته در تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیس کشف یک فقره جسد در مسیر رودخانه کن واقع در روستای جهان آباد اعلام و ماموران کلانتری 170 کهریزک به این محل اعزام و با تایید خبر، موضوع برای تحقیقات تخصصی در اختیار تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم و تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 
پس از بررسی های بر روی این جسد و کشف آثار شکستگی بر روی سر متوفی، وقوع جنایت محرز شد که با هماهنگی مقام قضایی دادگاه بخش کهریزک پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد تشکیل و به دستور رئیس شعبه 103 دادگاه عمومی این بخش برای رسیدگی به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ واگذار شد.

* شناسایی هویت جسد
براساس این گزارش با بررسی پرونده های افراد مفقود هویت متوفی بنام مرتضی.و (24 ساله) مشخص شد.
با شناسایی خانواده مقتول در شهرستان اسلامشهر، همسر مقتول گفت: همسرم مالک مغازه کفش فروشی در منطقه عبدل آباد است و ساعت هشت صبح جمعه 11 دی ماه طبق روال هر روز، برای رفتن به مغازه از خانه خارج اما پس از آن مراجعتی نداشت و تلفن همراهش نیز خاموش بود. 
تحقیقات بر روی اعضای خانواده مقتول آغاز و مشخص شد مقتول و همسرش بنام لیلا (18 ساله) در یک ازدواج کاملا سنتی و بدون رضایت طرفین و به واسطه نشانه گذاری در دوران طفولیت، پنج سال پیش با یکدیگر ازدواج کردند و در این مدت نیز درگیری های متوالی با یکدیگر داشتند.
همچنین در ادامه مشخص شد که همسر متوفی (لیلا) پیش از ازدواج خواستگاری بنام حسن.الف داشته که علاقه شدیدی نیز به همدیگر داشتند.
براساس این گزارش تحقیقات از لیلا از ساعت هشت صبح 18 مرداد ماه امسال آغاز شد اما در تمامی اظهاراتش منکر هر گونه مشارکت در مرگ همسرش بود تا اینکه در ساعت 16 همان روز به مشارکت در قتل عمـد و مرگ همسرش اعتراف کرد.
لیلا اعتراف کرد: شب قتل من و همسرم در منزل بودیم؛ حوالی ساعت سه بامداد دهم دی ماه حسن به در منزل آمد و بعد از اینکه مرا به داخل حیاط هل داد و درحالی که یک میله آهنی در دست داشت گفت که قصد کشتن مرتضی را دارد.
همسر مقتول با اشاره به اینکه مرتضی در داخل خانه خواب بود، افزود: در حیاط ماندم و حسن به خانه رفت؛ بعد از گذشت حدود نیم ساعت با میله ای خونین از خانه خارج شد و از من کیسه پلاستیکی خواست تا جسد مرتضی را در آن بگذاریم.
لیلا ادامه داد: جسد مرتضی را با همراهی حسن به داخل خودوری مشکی انتقال دادیم و حسن جسد را برد.
براساس این گزارش با شناسایی مخفیگاه حسن در شهرستان اسلامشهر و انجام هماهنگی لازم با مقام قضایی، ماموران به این شهرستان اعزام و این فرد را در حین فرار با یک دستگاه خودرو پراید مشکی در همان روز دستگیر و به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند. 
حسن.الف پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، به صراحت به ارتکاب جنایت اعتراف کرد اما پس از آگاهی از از اظهارات لیلا مبنی بر مشارکت نداشتن وی در ارتکاب جنایت گفت : لیلا پیش از قتل به من اطلاع داد که ساعت 20:30 دقیقه شب (جنایت) بیا و عشقت را به من ثابت کن.
وی با اشاره به اینکه در شب جنایت با هماهنگی لیلا به منزل آنان رفت اظهار کرد: با وجود اینکه مقتول داخلِ خانه خواب بود تا ساعت 3:30 بامداد در داخل حیاط با هم صحبت کردیم، بعد به همراه لیلا وارد اتاق خواب مرتضی شدم.
متهم به قتل گفت: در ابتدا پس از مقداری کشمکش با چکشی که از چند روز قبل به لیلا داده بودم ضربه ای به سر مقتول زدم و همزمان لیلا با کمک یک بالش روی صورت مقتول فشار می داد تا صدایش در نیاید چون پدر و مادر لیلا در منزل کناری زندگی می کردند.
وی با بیان اینکه بعد از قتل شوکه شده بود به طوریکه در یک لحظه قصد ترک محل جنایت داشته است گفت: از لیلا مقداری پارچه گرفته و دسته و پای مقتول را بسته و به داخل کیسه پلاستیکی گذاشتم.
حسن الف با اشاره به اینکه جسد را به کمک لیلا به حیاط آوردند افزود: لیلا با اطمینان از عدم تردد کسی در کوچه جسد را با کمک لیلا در صندلی عقب ماشین قرار دادیم و در نهایت به داخل یک رودخانه انداختیم. 
سرهنگ کارآگاه حمـید مکرم معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در مورد این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح هر دو متهم، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر اما به علت ارتکاب جنایت در شهرستان اسلامشهر، هر دو متهم برای ادامه رسیدگی به پرونده در اختیار پلیس آگاهی و مقام قضایی شهرستان اسلامشهر قرار گرفتند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار