نماینده مردم دورود و ازنا: آثار سکونت در لرستان به 40 هزار سال پیش برمی‌گردد

کد خبر: ۲۷۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 17 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: آثار سکونت در لرستان به 40 هزار سال پیش برمی‌گردد.

مجید کیان‌پور  اظهار کرد: لرستان سرزمینی کهن است و جزو نخستین اقوام بوده که سکونت داشته‌اند و یکی از مخترعین مفرغ بوده و عصر مفرغ باعث شده که یک تغییر ویژه در درون لرستان ایجاد شود.

وی ادامه داد: در لرستان آب، خاک و هوای مساعد زمینه را برای رشد و توسعه فراهم کرده و باستان‌شناسان می‌گویند 40 هزار سال پیش آثار سکونت در لرستان بوده و سکونت به روش شهرنشینی شاید قدمتش بیش از 5000 سال پیش بوده است و این‌ها نشان‌دهنده ظرفیت‌های استان ما برای سرمایه‌گذاری است.

کیان‌پور خاطرنشان کرد: لرستان سرزمین آبشارها، غارهای کهن، پل‌ها و ابنیه‌های تاریخی و... است و بیش از 36 منطقه نمونه گردشگری و جاذبه‌های زیادی برای کسب درآمد دارد که این‌ها باید ساماندهی شود.

نماینده مردم دورود و ازنا با بیان اینکه با امکاناتی که در لرستان وجود دارد، می‌توان بهترین‌ها را خلق کرد، افزود: استان ما در همه بخش‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که از آنها می‌توانیم در جهت اشتغال پایدار بهره ببریم و کارهای خوبی انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه برای ایجاد صنعت و اشتغال پایدار یک‌ دست صدا ندارد، تصریح کرد: منابع مالی استانی برای این مهم کفایت نمی‌کند و برای رشد و توسعه همه‌جانبه نیاز به کمک‌های برون استانی داریم.

کیان‌پور با اظهار رضایت از برپایی هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان، تأکید کرد: بهترین کار برای معرفی توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، برپایی یک نمایشگاه در پایتخت و دعوت از مسئولان عالی‌رتبه کشور و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است و باید از این هفته فرهنگی و اقتصادی نهایت بهره را در هر دو بخش ببریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار