کشورهای موفق در المپیک به توسعه ورزش عمومی توجه ویژه داشته‌اند

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان هرمزگان گفت: کشورهای موفق در المپیک به توسعه ورزش عمومی توجه ویژه داشته‌اند.
کد خبر: ۲۷۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶ 17 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، کیانوش جهانبخش ظهر امروز در نشست بررسی راهکارهای رشد ورزش حرفه‌ای اظهار کرد: مدال آوری در المپیک و بازی‌های آسیایی و رشد ورزش حرفه‌ای و درخشش ورزشکاران کشورمان در رقابت‌ها و تورنمنت‌های جهانی تابعی از توجه به ورزش‌های عمومی و توسعه ورزش‌ همگانی در کشور است.
 
وی افزود: ورزش در بسیاری از کشورها به یکی از امور مهم و اولویت‌دار ملت‌ها تبدیل شده و مردم در حوزه‌های مختلف و رشته‌های گوناگون فعالیت حرفه‌ای دارند و یا ورزش روزانه بخش جدائی ناپذیر از زندگی آنها شده است.
 
رئیس هیأت ورزش‌های همگانی هرمزگان با بیان اینکه برنامه‌ریزی پایه‌ای بخصوص از سطح مدارس برای فعالیت در یک رشته حرفه‌ای بخشی از نظام آموزشی برخی از کشورها است، عنوان کرد: این حوزه از مرحله سعی و خطا عبور کرده است و تجربه‌های روشنی از مؤفقیت دیگر کشورها در این عرصه وجود دارد و ما نیز می‌توانیم از این مدل‌ها در کشورمان به نحو مناسبی استفاده کنیم.
 
جهانبخش اضافه کرد: المپیک محل حضور شاخص‌ترین ورزشکاران کشورهای مختلف جهان است که بسیاری از آنها ورزش را به عنوان یک شغل و حرفه با روش‌های دقیق علمی پیگیری می‌کنند و لذا رقابت در این عرصه نیاز به ممارست و پشتکار فراوانی دارد که با حمایت سازمان‌های ورزشی آن کشورها میسر است.
 
وی در عین حال خواستار توجه به ورزش‌های پایه در کشورمان و ایجاد امکان انجام ورزش تخصصی برای نوجوانان علاقمند به این عرصه شد و بیان کرد: نمی‌توان به فاصله شش ماه تا المپیک و یا رقابت‌های آسیایی به فکر شناسایی و تیم‌سازی در رشته‌های مختلف بود و بعد از مسابقات دوباره ورزشکاران به حال خود رها کرد بلکه ورزش باید ریشه‌ای و مستمر باشد تا بتوان از آن نتیجه گرفت.
 
رئیس هیأت ورزش‌های همگانی هرمزگان تصریح کرد: پرداختن به ورزش و توسعه ورزش در جامعه منافع زیادی دارد که اولین و مهم‌ترین تأثیر آن بر حوزه سلامت عمومی و اجتماعی است به طوری که گرایش به مواد مخدر را کاهش داده و مانع بروز بسیاری از بیماری‌ها بخصوص چاقی و بیماری‌های قلبی که ناشی از کم‌تحرکی است، می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار