رئیسی:رسیدگی به کمبودهای شهرک پیامبر اعظم(ص) ضروری است

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: رسیدگی به کمبودهای شهرک پیامبراعظم(ص) در غرب شهر بندرعباس ضروری است چرا که این منطقه به تناسب رشد کمی منازل مسکونی دارای زیرساخت‌های مناسب نیست.
کد خبر: ۲۸۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸ 17 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، جمشید رئیسی ظهر امروز در حاشیه بازدید از شهرک پیامبراعظم(ص) در جمع شماری از اهالی این شهرک اظهار کرد: توسعه شهر بندرعباس باید متوازن و بر اساس نیازهای مردم در مناطق مختلف باشد و کمبودهای حوزه شهری نظیر پارک‌ها، معابر مناسب و آسفالته، مراکز خدماتی، مدرسه، پمپ بنزین، فرهنگ‌سرا و... در شهرک پیامبر اعظم(ص) می‌بایست به سرعت تأمین شوند.
 
وی با بیان این که شهرداری به تنهایی امکان تأمین این حجم از نیازهای این شهرک را دارا نیست، افزود: از همان ابتدای شکل‌گیری شهرک پیامبر اعظم می‌بایست جانمایی لازم در این طرح برای استقرار و ساخت واحدهای فرهنگی و خدماتی و هزینه‌های لازم برای اجرای آنها صورت می‌گرفت اما این مهم محقق نشد و اکنون با استقرار تدریجی مردم در این شهرک‌ها، نیازهای این بخش به تدریج بروز می‌کند.
 
عضو شورای شهر بندرعباس ادامه داد: برای ساماندهی مشکلات و مسائل شهرک پیامبر اعظم(ص) شورای شهر بندرعباس با ایجاد یک واحد ویژه در شهرداری منطقه سه این شهر برای پیگیری و رفع مشکلات مردم و کمبود زیرساخت‌ها و هدایت برنامه‌ریزی‌ها در این شهرک موافقت کرد و تاکنون از این ناحیه گام‌های فراوانی برای آسفالت خیابان‌ها و توسعه معابر در این منطقه صورت گرفته و برنامه‌های متعددی نیز به منظور بهبود شرایط شهرنشینی در این منطقه در دست اقدام است.
 
رئیسی اضافه کرد: شهرک پیامبر اعظم(ص) شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارد و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در این منطقه یک ضرورت به شمار می‌رود و در عین حال باید تلاش کنیم تا با کمک خیرین نسبت به بهبود وضعیت آموزشی این شهرک نیز اقدامات لازم صورت گیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: بندرعباس شهری رو به توسعه است که مسائل و مشکلات خاص خود را دارد و تقریبا شهرداری در عمده مناطق و محلات شهری با چالش‌هایی در زمینه ارائه خدمات و امکانات مواجه است.  
 
عضو شورای شهر بندرعباس گفت: برخی از مناطق شهری را بافت‌های فرسوده تشکیل می‌دهند که ارائه خدمات به آنها سخت و زمان‌بر است و بازسازی آنها نیز به هزینه‌های بسیار کلان نیاز دارد و برخی دیگر از محلات نیز برغم نوسازی با تراکم بالایی مواجه شده‌اند که نیاز به خدمات شهری منسجم‌تری هستند و این نیازها، هزینه‌های فراوانی را به شهرداری تحمیل می‌کند.
 
رئیسی گفت: شهرداری بندرعباس به مانند بسیاری از شهرداری‌های سراسر کشور با مجموعه وظایف بسیاری روبرو است که اعتبار انجام آنها را ندارد و اگر دیگر دستگاه‌ها در این زمینه به شهرداری کمک نکنند، انجام آنها از عهده شهرداری خارج است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار