رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي خبر داد؛

48 سال زنداني براي كلاهبردار ميلياردي در اراك

تابناک: فردي از ده شهروند اراكي در حدود ده ميليارد ريال كلاهبرداري كرده بود، در عمليات كارآگاهان پليس در شهري شمالي شناسايي، دستگير و به 48 سال زندان محكوم و جريمه 10 ميليارد ريال شد.
کد خبر: ۲۹۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 06 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، سرهنگ سيدنورالدين حسيني رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت:‌ چندي پيش پرونده اي از دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان اراك در خصوص كلاهبردي ميلياردي از شهروندي اراكي به پليس ارجاع شد.

وي اضافه كرد: با توجه به اهميت موضوع، تيمي از كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي استان بررسي تخصصي موضوع را آغاز كردند و در نخستين گام، اظهارات شاكي پرونده اخذ شد.

سرهنگ حسيني خاطر نشان كرد: شاكي پرونده اذعان داشت كه در سال گذشته با مغازه داري در شهر اراك آشنا شده كه ادعا داشته مي تواند تجهيزات پزشكي خارجي را با قيمتي بسيار مناسب برايش تهيه كند و بدين منظور با عقد قراردادي، مبلغ يك ميليارد ريال وجه نقد توسط فرد شاكي در اختيار فرد مغازه دار قرار مي گيرد.

وي ادامه داد:‌ بعد از مدتي و با پيگيري، فرد شاكي متوجه مي شود كه صاحب مغازه متواري شده و از او كلاهبرداري شده است.

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي خاطر نشان كرد: با شروع تحقيقات كارآگاهان پليس، نه نفر ديگر از شهروندان نيز كه به اين روش از آنها كلاهبرداري شده بود، در روند تحقيقات شناسايي شدند و مشخص شد كه اين فرد در حدود ده ميليارد ريال در مدت يك سال فعاليت خود در شهر اراك از اين افراد كلاهبرداري كرده و متواري شده است.

سرهنگ حسيني در ادامه گفت:‌ تحقيقات پليس براي دستگيري متهم آغاز شد تا سرانجام محل اختفاي متهم در يكي از شهرهاي شمالي شناسايي شد و تيمي از كارآگاهان با هماهنگي دستگاه قضايي براي دستگيري وي اعزام شدند.

اين مقام انتظامي افزود: طي دو روز مراقبت هاي نامحسوس كاراگاهان پليس، متهم شناسايي و دستگير شد و براي تكميل تحقيقات به پليس آگاهي استان دلالت شد.

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي خاطرنشان كرد:‌ با ارجاع پرونده هاي تشكيلي به دستگاه قضايي، در هشت پرونده متهم به 48 سال زنداني و مبلغ ده ميليارد ريال جريمه محكوم شد.

سرهنگ حسيني از ادامه تحقيقات تكميلي در اين پرونده خبر داد و گفت:‌ با توجه به اينكه احتمال كلاهبرداري هاي مشابه توسط اين فرد متصور مي باشد، تحقيقات در اين خصوص ادامه دارد و شهرونداني نيز كه بدين روش از آنها كلاهبرداري شده است مي توانند به پليس آگاهي استان مراجعه نموده و يا با شماره تلفن 0862184018 تماس بگيرند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار