همایش مبحث پنجم ملی ساختمان در یزد به پایان رسید

نخستین همایش مبحث پنجم ملی ساختمان کشور بعد از دو روز برگزاری کارگاههای آموزشی در یزد به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۲۹۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵ 09 September 2016
به گزارش تابناک یزد،مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در مراسم پایانی این همایش با اشاره به ظرفیت های استان در زمینه تولید مصالح ساختمانی گفت: شعبه مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی در یزد ایجاد می شود.
محمدرضا نقصان محمدی افزود: همایش یاد شده در چهار بخش دستگاه های اجرایی، متخصصان، دانشگاه ها و صنعتگران توانست با اتحاد ایجاد شده حرکت مهمی در زمینه مصالح ساختمانی ایجاد کند.
وی اضافه کرد: مصالح ساختمانی یک سرمایه ارزشمند ملی است و بکارگیری آن می تواند با سبک زندگی هر یک از انسانها مرتبط باشد.
وی گفت: امیدواریم در تداوم استقرار دبیرخانه مبحث پنجم قانون مقررات ملی ساختمان بتوانیم دستاوردهای بهتری در زمینه مصالح ساختمان داشته باشیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد تصریح کرد: این همایش در دو روز فعالیت خود توانست دستاوردهای مهمی در زمینه رعایت استانداردها در تولید مصالح ساختمانی و موارد مختلف مرتبط با این موضوع ایجاد کرد.
وی افزود: برای هرچه بهتر برگزار شدن این برنامه، تمامی دستگاه های اجرایی از وزارت راه و شهرسازی تا ادارات و ارگانهای استان یزد همکاری خوبی با دبیرخانه مبحث پنحم مقررات ملی ساختمان داشتند و بخش علمی این همایش هم بر عهده دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد بود و دیگر دانشگاه های استان هم همکاری خوبی برای بهتر برگزار شدن همایش انجام دادند.
به گفته نقصان محمدی، موافقت اولیه برای استقرار شعبه ای از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی گرفته شده که این موضوع پیگیری می شود.
نخستین همایش مبحث پنجم ملی ساختمان کشور با هدف بررسی استفاده از مصالح و مواد ساختمانی برای ساخت و ساز منطبق با فرهنگ و خصوصیات مکانی و ایجاد نگرش هایی مانند زیباشناسی ، استحکام و دوام ساختمان برای ساخت بهترین و امن ترین فضاهای زندگی برگزار شده بود.
مصالح و نقش آن در معماری بومی، مصالح و محیط زیست ، کاربران و اهمیت آن در بازار ساختمان و توجه به مصالح استاندارد و مصالح و آموزش از جمله محورهای این همایش اعلام شد.
در روز نخست و آغاز به کار این همایش ترکان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و دو معاون وزیر راه و شهرسازی حضور داشتند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار