جای خالی«همدلی»بین شورا و مسئولین یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به کارکردهای شورا تاکید کرد: هر چند در این بخش خلا قانونی نداریم ولی همدلی لازم هم بین مسئولین و بخش های مرتبط وجود ندارد. اگر این همدلی در کارها لحاظ شود می توان از این ظرفیت ها هم به درستی استفاده کرد.
کد خبر: ۲۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ 29 April 2015
به گزارش تابناک یزد، عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: جایگاه اصلی شورای شهر که در قانون هم به تصویب رسیده است بیشتر جایگاه نظارتی است. یکی از مهم ترین وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا خدمت رسانی به شهروندان از طریق تسریع در انجام پروژه های عمرانی، خدماتی، آموزشی، فرهنگی و اقتصادی است.

  سیدمحمدرضامدرسی، ادامه داد: شورای شهر یک رابط بین مردم و دولت محسوب می شود. رابطی که نیاز سنجی می کند و با توجه به منابع مالی که در اختیار دارد نیازها را اولویت بندی کرده و پیگیر به سرانجام رسیدن آن ها می شود.

  وی با اشاره به دیگر کارکردهای  شورای شهر، تاکید کرد: شورا پتانسیل و ظرفیت بسیار زیادی دارد. هر چند در این بخش  خلا قانونی نداریم ولی همدلی لازم هم بین مسئولین و بخش های مرتبط وجود ندارد. اگر این همدلی در کارها لحاظ شود می توان از این ظرفیت ها هم به درستی استفاده کرد.

  مدرسی، تصریح کرد: این ظرفیت ها اگر آزاد شوند طعم شیرین آن را تمام جامعه حس می کنند. متاسفانه در حال حاضر با توجه به اینکه دستگاه های موازی در سیستم اداری ما زیاد است نمی توان از تمام این ظرفیت ها به درستی استفاده کرد.

  این عضو شورای اسلامی شهر در خصوص جایگاه «شهردار» در کشور، اعلام کرد: قدرت اجرایی شهردار در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر بسیار کمتر است. در سایر کشورها بالاترین مقام اجرایی در حوزه های مختلف شهری شهردارها هستند. یعنی همه دستگاه ها و مدیریت ها با شهرداری ها هماهنگ می شوند و شهرداری ها وظیفه هدایت آن ها را بر عهده دارد. در ایران متاسفانه شهردار به جایگاهی شایسته نرسیده است.


عصرفرهنگ
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار