تشکیل کمیته حفظ اشتغال در استان‌ها

مشاور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در امور بیمه سلامت گفت: کمیته حفظ اشتغال در استان های کشور تشکیل می شود.
کد خبر: ۲۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 29 April 2015

به گزارش ایرنا، حسین اکبری روز چهارشنبه در جشن بسیج کارگری در اردبیل افزود: استان ها باید از واحدهای کار و نیروهای بومی خود شروع کرده و با راه اندازی کمیته های اشتغال استانی از تعطیلی واحدها جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: در سال های 91 و 92 به دلیل رکود و تورم تعدادی از کارخانه ها و واحدهای تولیدی تعطیل شد که عزم دولت برای فعال کردن این واحدها و حفظ اشتغال کارگران می باشد.

وی ادامه داد : در سال گذشته اقداماتی در جهت رشد تولید و اشتغال در کشور انجام شده که این فعالیت ها در سالجاری نیز ادامه می یابد.

اکبری گفت: ایجاد و حفظ اشتغال عزم ملی می طلبد و رونقی که در سایه تلاش های دولت و ملت اتفاق افتاده رشد جهشی در این ارتباط را به وجود می آورد.

وی با اشاره به افزایش 17 درصدی حقوق کارگران در سالجاری گفت: امسال حقوق کاگران بیش از سطح تورم بوده و با تصویب دولت سهام عدالت کلیه کارگران در سالجاری پرداخت می شود.

مشاور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به گسترش بیمه های درمانی در کشور اشاره کرد و افزود: در دولت گذشته 200 هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته بودند که هم اکنون در دولت یازدهم هشت و نیم میلیون نفر تاکنون تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود تعداد بیمه شده ها تا پایان سالجاری به 10 میلیون نفر افزایش یابد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار