دعوت کردستان عراق ازشرکت‌های ایرانی

مدیر کل ثبت شرکتها در اقلیم کردستان عراق امروز پنجشنبه ، از تلاش های دسته جمعی برای حل مشکلات شرکتهای ایرانی در اقلیم کردستان عراق خبر داد و از شرکت های بزرگ کشورمان برای حضور در این منطقه دعوت کرد.
کد خبر: ۲۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰ 30 April 2015
دلزار اسماعیل، با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 3000 شرکت خارجی در اقلیم کردستان عراق ثبت شده اند، اظهار داشت: سهم ایران از این تعداد 400 شرکت است که به عبارتی 12 درصد سهم شرکت های خارجی حاضر در منطقه به ایرانی ها تعلق دارد و به اعتقاد ما این سهم ناچیزی است.

دلزار اسماعیل با بیان اینکه ' ما خواهان حضور بیشتر ایرانیها در اقلیم کردستان عراق هستیم'، گفت: ما اخیرا نشست های چند جانبه ای با مسئولین اقلیم و مسئولین کنسولگریهای جمهوری اسلامی ایران در اربیل و سلیمانیه داشته ایم تا موانعی را که بر سر راه شرکتهای ایرانی وجود دارد برطرف کنیم و در این جلسات به جمع بندیهای خوبی رسیده ایم .

وی در خصوص عمده مشکلات موجود در ارتباط با شرکتهای ایرانی اظهار داشت: بیشتر این شرکتها بدلیل عدم اطلاع درست از قوانین ثبت شرکت در اقلیم با مشکلاتی روبرو می شوند ولی برای تسهیل در حل مشکلات این شرکتها ما ضمن اینکه بسیاری از محدودیتها را برداشته ایم این امکان را به این شرکتها می دهیم که بتوانند از مشاوره هایی ما نیز برخوردار شوند.

این مقام کرد عراقی در ادامه خواستار حضور شرکتهای بزرگ ایرانی در اقلیم شد و گفت: شرایط برای این حضور مهیا است چرا که منطقه اقلیم تسهیلات عمده ای برای این شرکتها قائل است.

دلزار اسماعیل اضافه کرد: اشتراکات فرهنگی این شرایط را فراهم کرده است که ما بتوانیم بیشتر از همدیگر سودمند بشویم، از این رو نباید در اراده همدیگر برای همکاری شک و تردید داشته باشیم و اقلیم امروز این آمادگی را دارد.

منطقه اقلیم کردستان عراق هم اکنون به عنوان تنها دولت فدرالی این کشور دارای قوانین مستقل مالی، گمرکی از دولت مرکزی است.

ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار