اجرای طرح ضربتی برخورد با کالای قاچاق در البرز

کد خبر: ۳۰۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 24 September 2016


دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز از اجرای طرح ضربتی مبارزه با قاچاق کالا از ابتدای مهر ماه در این استان خبر داد.

علی‌اکبر زارعی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین تهدید‌های علیه اقتصاد ایران و معیشت مردم، موضوع قاچاق کالاست.

وی افزود: با ورود هر واحد کالا به صورت قاچاق به کشور، آسیبی جدی به تولید، صنعت و اقتصاد کشور وارد می‌شود و بیش و پیش از همه این مردم هستند که آسیب فوق را تحمل می‌کنند.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز تصریح کرد: به عنوان نمونه با هجوم کالاهای بی‌کیفیت و غیراستاندارد خارجی به کشور، از یک سو سلامت مردم در بسیاری از موارد تهدید شده و از سوی دیگر تولیدکنندگان داخلی به دلیل اینکه توانایی رقابت از نظر قیمت با کالاهای قاچاق را ندارند، با مشکل جدی روبه‌رو می‌شوند.

زارعی‌نژاد گفت: وقتی تولیدکنندگان ما با مشکل روبه‌رو بوده و نتوانند خط تولید را دایر نگاه دارند، طبیعی است که در ابتدا این کارگران زحمت‌کش کارخانه هستند که بیکار شده و آسیب می‌بینند.

وی با اشاره به قوانین صریح در کشور برای برخورد با ورود و توزیع و عرضه کالای قاچاق گفت: در سال اقتصاد مقاومتی و در سالی که رهبری عظیم‌الشأن انقلاب بارها بر ضرورت اجرای قاطع این قوانین تأکید می‌فرمایند، نخستین اولویت ما در استان البرز برخورد جدی با کالاهای قاچاق است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز افزود: استان البرز به دلیل هم‌جواری با تهران و داشتن راه‌های ارتباطی گسترده، یکی از استان‌هایی است که قاچاقچیان کالا و ارز برای انتقال محصولات قاچاق خود به تهران مجبور به عبور از محورهای البرز هستند.

زارعی‌نژاد اظهار داشت: به همین دلیل اگر بتوانیم محورهای البرز را به درستی کنترل کنیم، بخشی از راه‌های ورود قاچاق به پایتخت نیز مسدود خواهد شد.

وی تصریح کرد: به همین منظور طرحی را در دستور کار داریم که به صورت ویژه و ضربتی از ابتدای مهر ماه آغاز شده و به زودی جزییات آن را به اطلاع شهروندان می‌رسانیم.

زارعی‌نژاد در پایان گفت: طرح فوق دو محور را در دستور کار دارد که محور نخست کنترل بیشتر بر راه‌های استان بوده و محور دوم مربوط به کنترل بازار و جلوگیری از عرضه کالاهای قاچاق است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار