تسویه مطالبات کشاورزان تا دو هفته آینده

تابناک: معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران از تولید ۱۴ میلیون تن گندم در سال جاری خبر داد و گفت: باقیمانده مطالبات کشاورزان تا دو هفته آینده پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۳۰۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹ 24 September 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مهر، حسن عباسی معروفان اظهارداشت: تاکنون بیش از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

 وی اضافه کرد:مجموع بهای این میزان گندم ۱۴ هزار و ۶۱۵ میلیارد تومان بوده که ۱۰ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از آن به کشاورزان پرداخت شده است و باقی آن نیز تا دو هفته آینده پرداخت می‌شود.

معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در حال حاضر ۷۱ درصد طلب گندم‌کاران پرداخت شده و ۲۹ درصد آن باقی مانده است.

وی افزود: گندم به عنوان یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی بشر و مهمترین محصول زراعی و ماده غذایی در اکثر کشورها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و با توجه به رشد روزافزون جمعیت و افزایش قیمت این کالا در بازار بین‌المللی، اهمیت دستیابی به خود کفایی این محصول استراتژیک روز به روز افزایش بیشتری پیدا می‌کند.

عباسی معروفان گفت: در ایران مانند بسیاری از کشورهای جهان نان حاصل از گندم، مهمترین ماده غذایی روزانه مردم است و نقش عمده‌ای در تامین انرژی و پروتئین مورد نیاز بدن ایفا می‌کند، بنابراین نان گندم یکی از ضروری‌ترین مواد غذایی و قوت اصلی اکثریت عظیمی از مردم کشور را تشکیل می‌دهد.

وی همچنین بر ضرورت خودکفایی در تولید گندم کشور تاکید کرد و گفت: دستیابی به ضریب ارتقای امنیت غذایی و خودکفایی واقعی در تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم در هرکشوری ضروری به نظر می‌رسد.

معاون شرکت بازرگانی دولتی افزود : مهمترین رکن خودکفایی درست مصرف کردن مواد غذایی و محصولات کشاورزی و در راس همه جلوگیری از ضایعات و دورریز این مواد است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
با سلام. آقایون مسئول بجای افاضات پول کشاورز بدبختو که الان بیش از سه ماه از تاریخ تحویل گندم گذشت رو بدهند. واقعا برای این دولت با این مدیرانش متاسفیم.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار