لزوم اخذ این مجوز برای ساخت و سازهای چند طبقه در یاسوج

کد خبر: ۳۰۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 27 September 2016
شهردار یاسوج گفت: تاییدیه آتش نشانی برای پایان کار ساختمان‌های چند طبقه در حال ساخت یاسوج الزامی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محمدعلی جاوید ظهر امروز در جمع کارکنان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج اظهار داشت: پایان‌کار ساختمانی زمانی به این واحدها داده می‌شود که آتش نشانی با رویت محل ساختمان را از نظر ایمنی و امکانات دسترسی به هنگام وقوع حوادث مورد تایید قرار دهد.

وی عنوان کرد: هر نوع ساخت و ساز در شهر یاسوج در زمانی که طرح تهیه می‌شود باید به آتش نشانی ارجاع تا ساختمان سازی بر اساس مهندسی ایمنی تایید و دستور العمل اجرایی ایمنی برای سازنده تعریف شود.

جاوید با بیان اینکه این دستور العمل شامل نصب تجهیزات ایمنی آتش نشانی، سیستم اعلام خطر، کپسول اطفای حریق و سایر ملاحظات ایمنی است خاطرنشان کرد: هم اکنون سه ایستگاه آتش نشانی در این شهر فعال بوده که با توجه به جمعیت شهری تعداد ایستگاه‌ها جوابگوی نیاز نیست.

شهردار یاسوج افزود: پرسنل آتش نشانی در یاسوج به ارائه خدمات ایمنی شامل اطفای انواع حریق، نجات محبوس شدگان، خودروی تصادفی، آسانسور، مقابله و پیشگیری از سقوط اجسام، نجات سقوط کنندگان، مقابله با حیوانات وحشی و موذی،نجات مصدومان و غیره می‌پردازند.

جاوید با بیان اینکه مدت زمان رسیدن آتش نشانان در محل وقوع حادثه 3 تا 5 دقیقه است عنوان کرد: برخلاف کمبود ایستگاه و مشکلات ترافیکی همه تلاش پرسنل آتش نشانی بر این بوده که در مدت زمان استاندارد در محل حادثه حضور پیدا کنند.

وی به هنگام وقوع حوادث اشاره کرد و گفت: شهروندان به هنگام روی داد حادثه، از تجمع در آن مکان به شدت خودداری کرده تا آتش نشانان به سرعت و بدون فوت وقت بتوانند حادثه را مدیریت کنند.

جاوید ابراز کرد: پرهیز از دخالت‌های بی‌مورد افراد حاضر در حوادث و داشتن حس اعتماد به مهارت و دانش آتش نشان مهمترین درخواست از مردم را عدم تجمع در محل‌هایی بوده که اتفاق در آنجا به وقوع پیوسته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار