معاون عمرانی استاندار اردبیل

صیانت از منابع طبیعی ضرورتی انکارناپذیر

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: اجرای طرح صیانتی از منابع طبیعی به شکل وسیع و گسترده موجب می شود مراتع احیا شده و امکان بهره برداری از آنها به شکل مطلوب تر فراهم شود.
کد خبر: ۳۰۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 03 May 2015

به گزارش ایرنا، علی آذرنژاد در نشستی با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: بر اساس تفاهمنامه ای که به امضای هفت استان آذربایجان شرقی ، اردبیل ، گیلان ، خراسان شمالی ، سمنان ، گلستان و مازندران) رسیده مسائل و موضوعات قابل پیگیری رصد شده و امکان بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های بیشتر در این حوزه فراهم می شود.

وی اظهار کرد: وجود سه رویشگاه جنگلی هیرکانی ، ارسباران و ایرانی تورانی در استان اردبیل و مراتع غنی در کنار آن امکان بهره گیری از ظرفیت های چرای بیشتر را فراهم کرده است.

او همچنین با اشاره به منابع طبیعی به عنوان ثروت خدادادی بیان کرد: همه وظیفه داریم در نگهداری از این موهبت الهی تلاش کنیم و در کنار آن باید مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری مجهز به امکانات و تجهیزات اطفای حریق باشد.

آذرنژاد گفت: باید تلاش شود فرصت و زمینه بهره برداری درست و منطقی از فعالیت ها در این حوزه به وجود آمده و امکان بهره گیری بیشتر و پاسداشت محیط طبیعی فراهم آید.

او افزود: جلسات این کارگروه باید مرتب برگزار شده و موضوعات و مسائل مصوب به دقت رصد شود تا برخی نارسایی ها و مشکلات احتمالی نیز از بین برود.

استان اردبیل دارای یک میلیون و 15هزار هکتار مرتع و 64 هزار هکتار جنگل است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار