با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی؛

نخستین خانه مسافر در خمین بهره برداری شد

تابناک: نخستین خانه مسافر شهرستان خمین با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی و مسئولان محلی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۳۰۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 02 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی، مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در حاشیه این آیین افزود: خانه مسافر شهرستان خمین در محلی استیجاری در سه طبقه با اقامت همزمان 12 نفر راه اندازی شده است.

سید محمد حسینی افزود: با راه اندازی این اقامتگاه موقت زمینه اشتغال پنج نفر به طور مستقیم فراهم شده است.

وی ادامه داد: راه اندازی اقامتگاه ارزان قیمت، متوسط و گران قیمت تاثیر به سزایی در توسعه گردشگری، اشتغالزایی و رونق اقتصادی هر منطقه ای در شهر یا روستا دارد.

وی بیان کرد: 20 سرمایه گذار بخش خصوصی در استان مرکزی متقاضی راه اندازی اماکن اقامتی موقت استیجاری و بوم گردی هستند که برخی از آن ها مجوز گرفتند و برخی نیز در حال رفع نواقص برای اخذ مجوز هستند.

وی پیش بینی کرد: تا پایان امسال پنج واحد اقامتی موقت برای افزایش ظرفیت اقامتگاه گردشگران دراین استان راه اندازی شود .

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: راه اندازی خانه های استیجاری، بوم گردی و اماکن اقامتگاهی در شهر و روستا برای جذب گردشگر در دستور کار قرار دارد.

حسینی بیان کرد: برای راه اندازی این واحدها تا یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت چهار درصد پرداخت می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: برای جذب گردشگر در شهرستان خمین واگذاری خانه های تاریخی روستایی به بخش خصوصی در دستور کار قرارگرفته تا این بناها به مراکز اقامتی سنتی روستایی تبدیل شوند.

وی ادامه داد: بسیاری از گردشگران، مایل هستند که در خانه های بومی و محلی در روستاها اسکان یابند و حمایت از صاحبان خانه های با ارزش تاریخی برای تبدیل آن ها به اقامتگاه بومی نیز در دستور کار است.

حسینی افزود: راه اندازی 2 اقامتگاه مسکونی بوم گردی در دلیجان امسال توسعه گردشگری این شهرستان را شتاب داده است.

وی گفت: با واگذار کردن برخی آثار تاریخی به بخش خصوصی ضمن مرمت و حفاظت این آثار، کاربری تفریحی، رفاهی و اقامتی نیز برای آن ها تعریف می شود.

حسینی گفت: تاکنون هشت آثار تاریخی در استان مرکزی به بخش خصوصی واگذار شدو این تعداد تا پایان سال به 12 بنا افزایش می یابد.

شهرستان خمین با دارا بودن ظرفیت های طبیعی و اماکن تاریخی که سرآمد آن بیت تاریخی حضرت امام (ره) است که سالانه میزبان بیش از 500 هزار گردشگر داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار