کارگاه های ناایمن در اولویت بازرسی

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، سند آسیب شناسی کلانشهرها را در بخش آتش نشانی و امور ایمنی تشریح کرد.
کد خبر: ۳۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱ 04 May 2015
به گزارش تابناک یزد، علی نوذرپور افزود: این سند در دی سال گذشته در 11 بند درخصوص آتش‌نشانی و امور ایمنی شهرها، در جلسه هیات وزیران به تصویب رسید و به دستگاه های ذیربط ابلاغ شد.

وی ادامه داد: نخستین محور این مصوبه، تدوین لایحه مدیریت یکپارچه ایمنی شهر و روستا با هدف ارتقا سطح ایمنی شهرها و روستاهای کشور است که مسوولیت تدوین آن را دولت به وزارت کشور(سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور) واگذار کرده است.

نوذرپور ادامه داد: یکی دیگر از بندهای این مصوبه، گزارش های ارایه شده از سوی سازمان ها و واحدهای آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری های کشور در خصوص کارگاه های ناایمن شهری است که در اولویت کاری بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار می گیرد.

وی گفت: بند دیگری از این مصوبه درخصوص تدوین ضوابط و مقررات ایمنی و آتش نشانی کارگاه ها و واحدهای صنفی، تولیدی، تجاری و فرایند کنترل و نظارت و ارایه آن به شورای عالی حفاظت فنی برای طی مراحل تصویب است که مقرر شد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این موضوع را پیگیری کنند.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: رعایت الزامی ضوابط ایمنی در بهره برداری از کلیه تجهیزات و تاسیسات تحت مالکیت دستگاه های موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری، یکی دیگر از بندهای اولین سند آسیب شناسی کلانشهرها در بخش آتش نشانی و امور ایمنی است که براساس آن چنانچه سازمان و واحدهای آتش نشانی و خدمات ایمنی در بازدیدهای موردی تشخیص دهند که در زمان بهره برداری از این تجهیزات و تاسیسات دولتی، خطری جان یا مال مردم را تهدید می کند، موضوع را به نهاد متولی اعلام کنند و کلیه دستگاه های متولی موظف هستند در حیطه اختیارات اجرایی و نظارتی خود نسبت به رفع خطر اقدام کنند.

نوذرپور ادامه داد: سازمان ملی استاندارد ایران مکلف به تهیه، تدوین و یا به روز رسانی مستمر استانداردهای حوزه ایمنی و آتش نشانی و اقدام به طی مراحل قانونی جهت اجباری شدن آنها شد.

وی تصریح کرد: تمامی بندهایی که مرتبط با وظایف وزارت کشور است در دستور کار این سازمان قرار گرفته و گزارش های تکمیلی بزودی اعلام می شود.

ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار