همدان میزبان برگزاری رزمایش فداییان ولایت

به گفته فرمانده سپاه ناحیه همدان رزمایش الی بیت‌المقدس با حضور گسترده بسیجیان گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس و کوثر سپاه ناحیه همدان و با عنوان «فداییان ولایت» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 07 May 2015
فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: رزمایش بزرگ «فداییان ولایت» در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش فارس؛ حسن برزگراظهار کرد: رزمایش الی بیت‌المقدس با حضور گسترده بسیجیان گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس و کوثر سپاه ناحیه همدان و با عنوان فداییان ولایت برگزار می‌شود.

وی گفت: همزمان با سالگرد عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس در سال 1361، رزمایش الی بیت‌المقدس با حضور بسیجیان گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس و کوثر سپاه ناحیه همدان در روزهای 17 و 18 اردیبهشت ماه در منطقه عمومی همدان برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان هدف از برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس را انسجام و ارتقای توانمندی‌های رزمی بسیجیان، تمرین دفاع از کوی و برزن، پدافند غیرعامل و تمرینات مختلف طرح‌ریزی شده در راستای آمادگی مقابله با تهدیدات احتمالی عنوان کرد.

وی تأکید کرد: در این رزمایش که با موضوعیت دفاع شهری، کمین و ضد کمین، عملیات مقابله با ناآرامی‌ها و عملیات مقابله با هلی‌برن برگزار می‌شود؛ چندین گردان از گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس و کوثر همدان فراخوان شده و به تمرین برنامه‌های تاکتیکی می‌پردازند که البته این قسمت کوچکی از توانمندی‌های بسیجیان شهرستان را در این عرصه‌ها به نمایش خواهد گذاشت.

برزگر با اشاره به اینکه این رزمایش در دو روز متوالی و از نخستین ساعات صبح با فراخوانی و تجمیع اقتدار نیروهای بسیجی آغاز می‌شود و تا شب با برگزاری راهپیمایی تاکتیکی شبانه ادامه می‌یابد؛ تاکید کرد: برگزاری مراسم صبحگاهی مشترک بسیجیان با حضور مسئولان استانی و شهرستان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این رزمایش است.

وی ضمن تقدیر از همراهی دستگاه‌های دولتی در تجلی شعار «دولت و ملت همدلی و هم زبانی» و جدیت مسئولان برای اجرای باشکوه این رزمایش افزود: عملیات هلی برن، امداد و نجات، خودامدادی و دیگرامدادی، پدافند غیر عامل، کنترل اغتشاشات و مقابله با ناآرامی‌ها، اجرای برنامه‌های عقیدتی و بصیرتی، رزم شبانه، دفاع از کوی و برزن، ایست بازرسی و تمرین سناریوی از قبل مشخص به صورت عملیاتی در این رزمایش اجرا خواهد شد. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار