صادرات صنایع‌دستی استان یزد به 14 کشور دنیا

معاون میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد از صادرات صنایع‌دستی این استان در بیش از 50 رشته به 14 کشور دنیا خبر داد.
کد خبر: ۳۲۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 02 November 2016

به گزارش تابناک یزد، «محمدرضا نصیری»، معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان یزد تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 50 رشته صنایع‌دستی در استان یزد فعال است و هنرمندان و صنعت‌گران این استان آثار بی‌بدیلی را در این رشته‌ها خلق می‌کنند.

وی افزود: صنایع‌دستی استان یزد به‌علت تنوع، ظرافت و کیفیت رتبه بالایی دارد و از این‌رو قابلیت صادرات را نیز داراست.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: عمده کالاهای صادراتی صنایع‌دستی استان شامل فرش، گلیم، ظروف شیشه‌ای، اشیای چوبی، پارچه قلم کار، زیلو، سفال و سرامیک، زیورآلات سنتی، مبلمان، مس، مصنوعات سنگی دست‌ساز و ترمه است.

وی هم‌چنین با اشاره به قدمت نساجی سنتی در یزد، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای احیای کارگاه‌های صنایع‌دستی در راستای حضور پر رونق صنعت‌گران از جمله برنامه‌های اجرایی این اداره‌کل است.

به گفته‌ی نصیری، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در نظر دارد حمایت‌های لازم در راستای ارائه تسهیلات، مرمت کارگاه‌های صنایع‌دستی، واگذاری و تأمین اراضی مورد نیاز جهت تولید، توزیع و فروش محصولات را برای صنعت‌گران و هنرمندان صنایع‌دستی انجام دهد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی استان یادآور شد: با تعامل انجام شده با سایر بخش‌های خصوصی و دولتی مقدمات ایجاد و تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات برای ارتباط موثر تولیدکنندگان و فروشندگان نیز مهیا شده است.

بنابر اعلام اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان یزد، تنها در شش ماهه نخست سال بیش از745هزار دلار صادرات صنایع‌دستی استان صورت پذیرفته است
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار