مسیرهای بن‌بست تونل غدیر در مرکز شهر

تونل غدیر ازجمله پروژه‌های فراموش‌شده در قم است که در هسته مرکزی شهر واقع‌شده و بر اساس آن دوسطحی کردن بلوار عمار یاسر حدفاصل خیابان طالقانی تا بعد از خیابان انقلاب انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۲۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۰ 07 November 2016
به گزارش تابناک قم، پروژه‌های استانی این روزها به بحث اصلی مسئولان استانی و رسانه‌های استان تبدیل‌شده است، پروژه‌هایی که از دلایل سیاسی و اقتصادی گرفته تا عدم انتخاب پیمانکار مناسب و کارشناسی‌های اولیه با مشکلات زیادی روبرو هستند.

این در حالی است که عدم بهره‌برداری از این پروژه‌ها دیگر برای مردم قم عادی شده است و به نظر می‌آید گلایه‌های شهروندان هم نتوانسته تسریعی در کارها داشته باشد.

تونل غدیر ازجمله همین پروژه‌های مهم شهری است که در هسته مرکزی شهر واقع‌شده و بر اساس آن دوسطحی کردن بلوار عمار یاسر حدفاصل خیابان طالقانی تا بعد از خیابان انقلاب انجام می‌شود.

طول کلی این پروژه 850 متر (دوسطحه) است که دراین‌بین طول تونل 555 متر است که دارای سیستم تهویه و روشنایی هماهنگ با سیستم کنترل ترافیک شهر است. در سال 92 لاین شرقی تونل غدیر حدفاصل میدان معلم تا تقاطع خیابان آیت‌الله طالقانی به طول 1300 متر توسط شهردار وقت محمد دلبری به افتتاح رسید و باعث شد به میزان قابل‌توجهی از ترافیک بلوار عمار یاسر و خیابان معلم کاسته شود.

در این میان بهره‌برداری کامل از این پروژه فعلاً از دستور کار خارج‌شده است به‌طوری‌که صادقی استاندار قم دراین‌باره می‌گوید: بخشی از تونل غدیر در برنامه‌ها پیش‌بینی‌شده است که بازگشایی شود اما ادامه‌ای پروژه تونل غدیر مستلزم تملک دارایی‌های زیادی است و پول زیادی می‌خواهد و بعید می‌دانم در آینده نزدیک این کار انجام شود.

این در حالی است که بهره‌برداری از رمپ و لوپ تونل غدیر همچنان مورد تأکید مسئولان است اما این‌که با چه شتابی این مهم انجام می‌شود تصاویر زیر به‌خوبی آن را نشان می‌دهد.



منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار