مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم:

آمار اشتغال زنان در قم نصف میانگین کشوری است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: میانگین اشتغال زنان در کشور ۲۰ درصد اما در قم ۱۰ درصد است.
کد خبر: ۳۲۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۵ 09 November 2016
به گزارش تابناک قم، نصر الله بازوند در کارگروه زنان و خانواده استان قم که درسالن جلسات معاونت سیاسی استانداری قم برگزار شد، با ارائه آماری از وضعیت تحصیل و اشتغال در استان قم اظهار کرد: در پایان سال ۹۳، حدود ۷۶ هزار و ۶۰۰ دانشجو در استان قم مشغول به تحصیل بوده‌اند که این آمار با احتساب سال ۹۴ قطعاً به ۹۵ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: در کشور کفه میزان اشتغال به تحصیل در آموزش عالی تقریباً به سمت خانم‌ها سنگینی می‌کند اما در قم این آمار ۴۷ به ۵۳ است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به سن افراد در اشتغال، افزود: آمار افراد در سن کار زیر دیپلم ۱۶۴ هزار نفر و بالای دیپلم ۲۶۰ هزار نفر در استان قم به ثبت رسیده است.

افزایش جمعیت تحصیل کرده

وی با بیان اینکه جمعیت تحصیل کرده طی دو سال گذشته ۱۰ درصد رو به افزایش بوده است، تأکید کرد: میانگین اشتغال زنان در کشور ۲۰ درصد اما در قم ۱۰ درصد، در واقع ۲۵۸ هزار و ۱۹۳ نفر از آقایان و ۲۶ هزار و ۱۴۲ نفر از زنان اشتغال دارند که دقیقاً نسبت ۹۰ به ۱۰ درصدی اشتغال مردان به زنان در استان قم را نشان می‌دهد.

بازوند از روند رو به افزایش اشتغال زنان در طول ۳ سال قبل ازسال ۹۴ یاد کرد و افزود: درصد اشتغال زنان از ۳۲ درصد به ۳۵ و نیم رسیده است که نشان می‌دهد نرخ مشارکت افزایش یافته و خانم‌ها وارد جامعه کار شده‌اند.

وی تصریح کرد: در برنامه سند توسعه ششم با موضوع زنان و خانواده برای جامعه‌ای تلاش می‌کنیم که آماری برابر با آقایان در جامعه را تشکیل می‌دهند علاوه بر اینکه روز به روز تحصیلاتشان بیشتر می‌شود ولی آیا ما می‌توانیم برای آن‌ها کاری ایجاد کنیم و توقعاتشان را از تحصیلاتی که به دست آورده‌اند برطرف کنیم.

برخی با توسعه صنعت و گردشگری در قم مخالف هستند

وی عدم رفع توقعات افراد به نسبت جایگاه اجتماعی و تحصیلیشان را یک آسیب اجتماعی برشمرد و تأکید کرد: باید برنامه‌ای برای این قشر عظیم داشته باشیم که دچار آسیب‌ها نشوند و یکی از برنامه‌های اصلی که باید در نظر بگیریم در بحث خانواده بحث اشتغال است.

بازوند تصریح کرد: آینده بازار کار و عرضه نیروی کار در قم باید جدی گرفته شود، برخی با توسعه صنعت و گردشگری در استان قم مخالف هستند اما اگر این اتفاق بیفتد بدترین آسیب‌های اجتماعی در آینده دامن گیر قم خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: ما باید به دنبال این باشیم که برای فارغ التحصیلان آینده که حدود ۱۵ هزار فارغ التحصیل در سال است برنامه داشته باشیم.

وی ۵۵ درصد حوزه کاری در قم را مرتبط با گردشگری و خدمات دانست و افزود: در بخش کشاورزی ضعیف‌ترین استان کشوریم اگر نتوانیم در حوزه‌های دیگر از جمله گردشگری و خدمات کاری کنیم در آینده دچار مشکل خواهیم شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار