تعامل پیمانکار با شهرداری؛ تنها راه تکمیل پروژه 15 خرداد

پروژه 3 سطحه 15خرداد یکی از پروژه های بد استان است که بدعهدی پیمانکار از عوامل مهم آن می باشد که بر این اساس تنها راه تکمیل پروژه تعامل پیمانکار و شهرداری می باشد.
کد خبر: ۳۲۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 09 November 2016
به گزارش تابناک قم، پروژه تقاطع غیر‌همسطح عمار یاسر و خیابان 15 خرداد اواخر سال 92 با زمانبندی حدود 16ماه براي بهبود عبور و مرور شهري و روان‌سازي ترافيك شروع به کار کرد. این طرح یکی از طرح های سه عاملی شهری است که اجرای آن را قرارگاه قائم ارتش بر عهده گرفت.

طبق گفته مسئولان برای تحویل این پروژه سه تاریخ مشخص شده است که یکی برج 10سال گذشته و یکی خرداد امسال بوده که به نتیجه نرسیده است و تاریخ دیگری که با پیمانکار این پروژه بسته شده است آبان ما امسال می باشد که این تاریخ هم همانند دیگر تاریخ ها به وعده ای تلخ برای مردم تبدیل شده است.

با گذشت چند سال از شروع بکار این پروژه و طولانی شدن اجرای آن و دادن وعده های توخالی مسئولین در خصوص تکمیل و تحویل این پروژه در زمان های متعدد مردم استان و الخصوص اهالی منطقه 15خرداد و عمار یاسر که بیشتر از دیگر اهالی استان در این مسیر تردد می کنند را کلافه کرده است.

طرح تقاطع 15 خرداد و عمار یاسر یکی از طرح های کلیدی شهر در یکی از پرترددترین معابر شهری است که نقش بسزایی در کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر دارد و هدف از اجرای طرح تقاطع سه سطحه عمار یاسر و 15 خرداد کاهش ترافیک تقاطع و اتصال عماریاسر به عنوان بلوار شریانی شهری است.

با روند فعلی،پروژه تا سال آینده هم تکمیل نمی شود

این در حالی است که با گذشت زمان های اعلام شده برای تحویل پروژه اما هنوز چنین امری رخ نداد است و همچنان پروژه در حال تکمیل شدن می باشد که در این خصوص قاری قرآن معاون امور زیربنایی شهردار قم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه تقاطع سه سطحه ۱۵ خرداد ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: قرار است دهم آذر این پروژه تکمیل شود اما با روند کنونی که پیمانکار دارد تا یک سال آینده هم تکمیل نخواهد شد.

ایرادات پیمانکار بهانه ای بیش نیست

از سویی نیز، سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم با اشاره به اینکه پیمانکار باید پروژه را تا 10آذرماه به طور کامل تحویل دهد که در غیر این صورت باید پروژه تحویل شهرداری شود، گفت: ایراد پیمانکار به راستگرد میدان است که با دو مغازه معارض شده که کاری به پروژه ندارد و بهانه‌ای بیش نیست.

پیمانکار پروژه با وضعیت فعلی یک سال زمان نیاز دارد

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه اگر شهرداری وارد پروژه شود می‌توان امید داشت تا پایان سال پروژه در اختیار مردم قرار گیرد، افزود: اگر خود پیمانکار با وضعیت فعلی بخواهد پروژه را پیش ببرد حداقل یک سال زمان نیاز دارد.

با توجه به فشارهای شهرداری و شورای شهر و برخی مسئولین دیگر به پیمانکار این پروژه که هرچه سریع‌تر پروژه یا بخشی از پروژه را تحویل دهد هنوز این اتفاق نیفتاده و با این روندی که در پروژه دیده می شود بعید است.

از همین رو، نعمت الله عواطف رستمی یکی از اعضای شورای شهر که از این پروژه به عنوان یکی از پروژه های بد استان یاد می کند در گفتگو با خبرنگار ما ، می گوید:این پروژه تهاتری بوده و پیمانکار بد عهدی کرده است و در مقابل شهرداری تمام وعده های خود را انجام داده است.

پیمانکار در پی تحویل عرشه پل تا 10آذر است

وی ادامه داد: پیمانکار قول اتمام پروژه تا 10آذر را داده است ولی این‌گونه که پیداست فقط می خواهد عرشه پل را تحویل بدهد و مابقی بماند.

پیمانکار نسبت به مردم متعهد نیست/ درصورت فسخ قرارداد شهرداری و مردم ضرر می کنند

عواطف رستمی با اشاره به اینکه پیمانکار نسبت به مردم متعهد نیست، گفت: قرار داد با این پیمانکار به نوعی بسته شده است که در صورت فسخ مردم و شهرداری بسیار ضرر می کنند که این عاملی برای ادامه راه شده است.

تنها راه اجرای پروژه توافق میان پیمانکار و شهرداری است

از همین رو هم به گفته قاری قرآن تنها راه اجرای این پروژه در زمان مناسب، توافق میان پیمانکار و شهرداری برای تحویل پروژه در دهم آذر به شهرداری است چرا که چه پروژه در مسیر حقوقی بیفتد و چه پیمانکار خودش به همین روال ادامه دهد، روند بسیار طولانی خواهد بود.

البته به گفته شهردار در جلسه ای که بین مدیران استان و پیمانکار این پروژه برگزار شده است در صورت تکمیل نشدن پروژه تا تاریخ 10 آذر ، پیمانکار باید پروژه را به شهرداری واگذار کند.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار