آیت الله جوادی: منبرهابا معارف قرآن پربار شود

آیت الله عبدالله جوادی آملی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، با بیان این که علوم و نیازهای فراوانی وجوددارد که باید به قرآن عرضه شود، گفت: باید سؤال رابشناسیم، به قرآن عرضه کنیم و از آن جواب بگیریم.
کد خبر: ۳۲۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 10 November 2016
به گزارش تابناک قم، وی چهارشنبه شب در همایش اساتید تفسیر حوزه علمیه قم در دارالقرآن علامه طباطبایی، با بیان اینکه علامه طباطبایی از مسائلی که در عالم اتفاق می افتاد در خدمت قرآن بهره برد، گفت: علامه طباطبایی آنچه که در مشروطه و جنگ جهانی اول و دوم اتفاق افتاد در خدمت قرآن به کار گرفت و پاسخ‌های آن‌ها را جمع بندی کرد تا توانست المیزان را تکمیل کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که نمونه تفسیر المیزان در مجمع البیان و امثال آن دیده نمی شود، گفت: وظیفه اساتید تفسیر این است که انقلاب را رصد کنند تا بدانند انقلاب چه آورده، چه می خواهد و چگونه باید آن را نگه داشت.

وی با بیان اینکه اساتید تفسیر باید همه نیازهای انقلاب را رصد و به قرآن عرضه کنند و سپس پاسخ بگیرند، گفت: قرآن جواب می دهد چون برای جواب دادن آمده است، هرچه انسان بخواهد در قرآن وجود دارد، این وظیفه همه است که نیازهای خود را به قرآن کریم عرضه کنیم.

آیت الله جوادی آملی عنوان کرد: این که وجود مبارک حضرت ولیعصر(عج) جامعه را اصلاح می کند چون قیام به عدل و عقل دارد، قرآن می فرماید اگر انسان عال باشد مشکل خود را حل می کند، اگر بخواهد در دستگاه قضا برود عادل بودن کافی نیست بلکه قائم بالقسط می خواهد، قضا را به عاقل نمی دهند بلکه باید کمال عقل می دهند، مگر از هر عاقلی ساخته است که پرونده ببیند.

مفسر برجسته قرآن کریم خاطرنشان کرد: اگر خواستند پرونده میلیاردی بدهند عادل بودن و قائم به قسط بودن کافی نیست بلکه قرآن می فرماید قوامین بالقسط باید باشند تا کمرش نشکند، اگر کسی می خواهد همانند امام انقلاب را حفظ کند اگر عاقل باشد مدرس و استاد خوبی است از او ساخته نیست بلکه قائم به علم و عقل بودن نیاز است و وجود مبارک حضرت با همین نام جامعه را اصلاح می کنند.

آیت الله جوادی آملی با بیان این که علوم و نیازهای فراوانی داریم که باید به قرآن عرضه شود، گفت: باید سؤال رابشناسیم، به قرآن عرضه کنیم و از آن جواب بگیریم.

وی عنوان کرد: ذائقه مردم اثرپذیر است که در همه وجود دارد، خداوند به اندازه ای زیبا آفرید که بیش از آن وجود ندارد، خداوند می فرماید انسان را به عنوان ظرف خالی قرار ندادم و قلب، روح و جان انسان محققانه خلق شده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: ما موظفیم اجازه ندهیم که مردم به خواب بروند، قصه نگویید و منبرها را پربار کنید و بدون مطالعه نباید سخن گفت، اگر جامعه را با خواب اداره کنید می خوابد و دیگری برای او خواب می بیند.

آیت الله جوادی آملی با بیان این که انقلاب اسلامی عالی ترین نعمتی است که ذات اقدس اله از صدر اسلام تا کنون نصیب امت اسلامی کرده است، گفت: در همه موارد حبل الهی تار و پودی دارد که قرآن و عترت هستند، همه باید به همین حبل متین متمسک شویم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار