آدینه محمد سویدانلویی :

۵۶۱ اثر تاریخی در خراسان شمالی به ثبت ملی رسیده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی ،گردشگری طبیعی را از دیگر پتانسیل‌های خراسان شمالی برشمرد و با اشاره به وجود ۱۱۰ جاذبه گردشگری در استان، گفت: یک هزار و ۲۶۰ جاذبه‌ تاریخی در استان شناسایی‌شده که از این تعداد ۵۶۱ اثر به ثبت ملی رسیده است.
کد خبر: ۳۲۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 13 November 2016
آدینه محمد سویدانلویی در گفت و گو با خبرنگار تابناک خراسان شمالی با اشاره به اینکه سرعت ایجاد اشتغال در بخش گردشگری، دو برابر سایر بخش‌ها است، افزود: گردشگری خراسان شمالی یکی از بخش‌های مهم و اثرگذار در اقتصاد و سرنوشت محتوم توسعه استان در امر گردشگری است.
وی ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری را از مهم‌ترین عوامل رونق صنعت گردشگری در استان برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر زیرساخت‌های اقامتی که بتواند پاسخگوی گردشگران و مسافران باشد را در استان نداریم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان از انجام امور و برداشته شدن موانع اداری جهت ساخت هتل ۵ ستاره در بجنورد خبر داد و اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذار برای ساخت مجموعه هتل‌آپارتمان در شیروان نیز در حال انجام است که مجموعه این اقدامات، طی دو سال آینده مشکلات حوزه زیرساخت‌های اقامتی را در استان تا حد قابل قبولی مرتفع خواهد کرد.
سویدانلویی اضافه کرد: در سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی، ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره برای توسعه واحدهای اقامتی در استان پرداخت شد.
وی بابیان اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۹ واحد پذیرایی، بین‌راهی و مجتمع خدمات رفاهی به ظرفیت واحدهای پذیرایی استان اضافه‌شده است، عنوان کرد: در تابستان امسال، خراسان شمالی به لحاظ جاذبه گردشگری، سومین استان کشور شناخته شد.
سویدانلویی با اشاره به اینکه این رتبه‌بندی بر اساس شاخص‌های سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌ها انجام گرفت، تصریح کرد: همچنین در شاخص تردد خودرو، خراسان شمالی تا قبل از دولت یازدهم در رتبه ۱۵ قرار داشت که اکنون به جایگاه هفتم در بین استان‌های کشور ارتقاء پیداکرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار