جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل

کد خبر: ۳۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲ 09 May 2015
به گزارش تابناک – البرز: گاردریل به حفاظ‌های کنار جاده‌ای و میان جاده‌ای می‌گویند که از خارج شدن وسائل نقلیه و سقوط در پرتگاه و از بروز حوادث جاده‌ای و خسارت و تلفات جلوگیری می‌کند.
کاربرد دیگر گاردریل جداکردن ترافیک جهت‌های مختلف یک بزرگراه است. انواع مختلفی از این حفاظ‌ها تولید می‌شود مثل گاردریل‌های دو موج و سه موج و حفاظ‌های بتنی یا همان نیوجرسی. طبق آیین نامه ایمنی راه‌های جمهوری اسلامی ایران حفاظ‌های جاده‌ای یا همان گاردریل‌ها سه نوع بوده که عبارتند از حفاظ‌های انعطاف‌پذیر - حفاظ‌های نیمه صلب - حفاظ‌های صلب.
یکی از بهترین موانع بتنی که به آن مانع نیوجرسی می گویند، جهت هدایت و در مسیر قرار دادن وسیله نقلیه به صورت قطعات بتنی پیش ساخته قابل اتصال به هم ساخته می شود که هنگام برخورد کناره ای خودرو به دلیل زاویه کم لبه های آن به عنوان هدایتگر برگردان عمل کرده و موجب کاهش خسارت می گردد.
از این وسیله به عنوان محافظ عابران پیاده، محافظت از کارگران پروژه های عمرانی در مقابل خودروها، موانع موقت و موانع امنیتی ضد تروریستی همچنین سیل بند، جلوگیری از انتشار آتش در جنگلها، هدایتگر رودخانه و چند خطه کردن جاده ها نیز استفاده می شود.
علت نامگذاری این مانع بتنی به نیوجرسی این بوده است که در سال 1950 میلادی موسسه فناوری استیون به درخواست دپارتمان بزرگراه های ایالت نیوجرسی در غرب ایالت متحده آمریکا برای چند خطه کردن بزرگراه ها این وسیله را طراحی نمود.
حال مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان البرز اعلام کرده است: با تمهیدات اندیشیده شده نصب نیوجرسی در آزادراه تهران - کرج - قزوین آغاز شده که در این عملیات نیوجرسی جایگزین گاردریل خواهد شد.
عباس صفری ظهر امروز در حاشیه آغاز به کار این پروژه اظهار داشت: هم اکنون ادامه پروژه از مهرشهر تا گرمدره در حال انجام است.
وی ادامه داد: این عملیات از آزادراه تهران -کرج-قزوین آغاز شده و با اجرای این طرح نصب نیوجرسی به جای گاردریل انجام می‌شود.
مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی استان البرز از رانندگان خواست تا برای عبور از این محور در صورت مشاهده عملیات راهداری نکات ایمنی را رعایت کنند.
صفری افزود: این پروژه با حمایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در حال انجام است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار