42 آبادی و روستای خالی از سکنه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

مطابق با آخرین اطلاعات سرشماری نفوس و مسکن سال 1390 در چهارمحال و بختیاری 42 روستا و آبادی خالی از سکنه در این استان وجود دارد.
کد خبر: ۳۲۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ 15 November 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، براساس اطلاعات این سرشماری از جمعیت حدود یک میلیون نفری چهارمحال و بختیاری 380 هزار نفر در 748 روستای استان سکونت دارند و از مجموع روستاهای استان 539 روستا بالای 20 خانوار است.
معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: اهالی روستاها و آبادی های خالی از سکنه به دلیل تغییر شغل و اقلیم جغرافیایی و کمبود امکانات زیربنایی به دیگر مناطق استان مهاجرت کرده اند.
مهدی مرادی اظهار کرد: تعدادی از این آبادی ها نیز به دلیل موقعیت توپوگرافی و ساختار زمین شناسی چهارمحال و بختیاری در معرض خطر سیل، رانش و زلزله قرار داشتند که به شهرک های دیگر جابجا شدند.
به گفته وی، از این تعداد آبادی خالی از سکنه یک آبادی در شهرستان بروجن، یک آبادی در شهرکرد، یک آبادی در فارسان، 16 آبادی در لردگان، چهار آبادی در اردل، 17 آبادی در کوهرنگ و 2 آبادی در شهرستان کیار ثبت شده است.
مرادی با بیان اینکه آمار آبادی ها و روستاهای خالی از سکنه در استان باید به روز و مطابق سرشماری نفوس و مسکن 95 باشد، تصریح کرد: برخی از اطلاعات آبادی های خالی از سکنه ثبت شده نیز اشکال آماری دارد و در قدیم به عنوان مجتمع های عشایری یا مکان های با جمعیت کمتر از پنج خانوار بودند که به عنوان آبادی محسوب نمی شود.
بنابراین گزارش به نقل از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری، براساس آمار موجود از سال 1335 تا سال 90 بیش از 34 هزار روستای کشور از سکنه خالی شده که مهمترین دلیل تخلیه روستاها، نبود آب است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار