84 درصد جمعیت استان یزد سرشماری شدند

معاون فنی و آموزشی ستاد سرشماری استان یزد گفت: جمعیت شمارش شده استان تاکنون حدود 938 هزار نفر است که نسبت به برآورد یک میلیون و 120 هزار نفری مرکز آمار ایران، پیشرفت 84 درصدی را نشان می دهد.
کد خبر: ۳۳۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶ 18 November 2016
به گزارش تابناک یزد،رضا ولی زاده گفت: تا صبح امروز و با گذشت 29 روز از مرحله حضوری سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395، 326 هزار خانوار از سوی 322 مامور آمارگیر در سطح استان پیمایش شده اند.
وی افزود: از این تعداد، 124 هزار خانوار معادل 38 درصد در محل مصاحبه شده اند و اطلاعات آنان بطور حضوری در تبلت ها وارد شده است.
معاون فنی ستاد سرشماری یزد با بیان اینکه 144 هزار خانوار معادل 44 درصد کدآماری سرشماری اینترنتی ارائه کرده اند، تصریح کرد: 10.3 درصد خانوارهای استان هنگام مراجعه ماموران در محل حضور نداشته اند و غایب بشمار می آیند.
ولی زاده خاطرنشان کرد: همچنین در مدت مراجعه حضوری حدود 12 هزار خانواده غایب از طریق اینترنت یا تلفن در سرشماری مشارکت کرده اند.
هشتمین مرحله سرشماری نفوس و مسکن در دو مرحله برگزار شد که مرحله اول به صورت اینترنتی بوده و از سوم مهر آغاز شده و با تمدید تا جمعه 30 مهرماه ادامه یافت.
استان یزد با ثبت نام 197 هزار خانوار، جمعیتی حدود 650 هزار نفر و پیشرفت 58 درصدی جمعیت در سرشماری اینترنتی، توانست رتبه عالی را در این مرحله کسب کند.
مرحله حضوری سرشماری نفوس و مسکن با مشارکت 320 مامور از روز چهارشنبه 28 مهرماه آغاز شده که تا 28 آبان ماه ادامه دارد.
بر اساس سرشماری سال 90 جمعیت استان یزد کمتر از یک میلیون و هشتاد هزار نفر بوده است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار