زهره سادات حائری؛

606 هزار و 128 نفر دراستان سرشماری شدند/تمدید سرشماری تا اول آذرماه

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه و قائم مقام ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 ایلام گفت:151 هزار و 532 خانوار معادل 606 هزار و 128 نفر در این استان سرشماری شدند و از این نظر جز 10 استان برتر کشور هستیم.
کد خبر: ۳۳۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷ 19 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ زهره سادات حائری روز شنبه  اظهار کرد:با پایان عملیات میدانی سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 که از 28 مهر آغاز شده، 91.6 درصد خانوارهای این استان سرشماری شدند.
 

وی با بیان اینکه چهار هزار و 562 خانوار این استان نیز غایب بوده اند، افزود: 28 آبان پایان مهلت سرشماری حضوری بود اما از طرف مرکز آمار ایران به منظور سرشماری خانوارهای غایب تا پایان روز دوشنبه اول آذر تمدید شد.
 
حائری با بیان اینکه برای خانوارهایی که در زمان مراجعه ماموران سرشماری حضور نداشته باشند اطلاعیه و کد غایب صادر و در محل قابل دید نصب شد، تاکید کرد: ماموران آمارگیر به منازل خانوارهای غایب 2 بار مراجعه می کنند تا از نصب اطلاعیه و کد غایب و دسترسی خانوارها به این کد اطمینان پیدا کنند.
 
 
وی یادآور شد:افرادی که در سرشماری اینترنتی شرکت و کد آماری دریافت کرده اند می توانند از طریق کد غایب خود به سامانه سرشماری مراجعه و کد آماری خود را درج کنند.
 

حائری گفت: سایر خانوارها نیز به وسیله کد غایب نصب شده و از طریق شماره تلفن های ستاد سرشماری استان و شهرستان می توانند به صورت تلفنی یا اینترنتی در سرشماری شرکت کنند.
 
وی با اشاره به مشارکت بیش از 92 هزار خانوار ایلامی در سرشماری اینترنتی اضافه کرد:خانوارهایی که از سامانه کد آماری دریافت کرده اند در مراجعه ماموران آمارگیر، سرشماری نشدند و تنها کد آماری خود را به مامور تحویل دادند که نقش بسیار موثری در کاهش هزینه ها و زمان انجام سرشماری حضوری داشتند.
 
وی یادآور شد: 164 مامور آمارگیر و 25 کارشناس مسئول فنی کار سرشماری حضوری و مراجعه به منازل مردم استان را در مدت یکماه انجام دادند و 84 خودرو و 187 تبلت بارگذاری شده نیز برای انجام عملیات میدانی سرشماری در اختیار آنها قرار گرفت.
 
هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 برای نخستین بار به 2 صورت اینترنتی و حضوری انجام شد.
 
مرحله اینترنتی سرشماری از سوم مهر آغاز شد و پس از 2 بار تمدید از طرف مرکز آمار ایران در 30 مهر به پایان رسید.
 
مرحله حضوری هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 نیز از 28 مهر آغاز و تا 28 آبان با مراجعه حضور ماموران آمار به درب منازل و ثبت اطلاعات در تبلت انجام شد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار