یک‌سوم مدارس کشور با استانداردهافاصله دارد

کد خبر: ۳۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 11 May 2015
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: یک‌سوم مدارس کشور با استانداردها فاصله دارد.

مرتضی رئیسی در گفت‌وگو با  فارس، اظهار کرد: مازندران از لحاظ ساخت مدارس خیرساز در بین استان‌های کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و تعهدات خیران مدرسه‌ساز مازندران به‌درستی محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار موجود از مجموع 530 هزار کلاس درس بخش دولتی، 100 هزار کلاس توسط مردم ساخته شده است، افزود: نیمی از کلاس‌های درس کشور را مردم ساختند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور هر دو روز 15 کلاس درس توسط خیران ساخته می‌شود، تصریح کرد: تاکنون 10 میلیون مترمربع بنای آموزشی توسط خیران در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

این مسئول با بیان اینکه اگر کمک خیران نبود، مشکلات آموزش و پرورش چندین برابر می‌شد، بیان کرد: در بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام، خیران تعهدات خود را ایفا کردند و یکی از گله‌های چند سال اخیر محقق نشدن سهم دولت در ساخت پروژه‌های آموزشی بود.

رئیسی با اشاره به اینکه امسال با مصوبه مجلس و اهتمام نمایندگان مجلس اعتبارات سهم دولت در پروژه‌های آموزشی افزایش داشت، خاطرنشان کرد: 136 درصد رشد اعتباری را در این حوزه شاهد بودیم.

وی ادامه داد: اختصاص مجلس در سال جاری برای تأمین سهم دولت در پروژه‌های دولتی 99 میلیارد تومان تصویب شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه در کنار کمک مجلس فضای جدیدی برای توسعه مشارکت‌های خیری فراهم شد، تصریح کرد: مجلس به دولت اجازه داد که پروژه‌های نیمه‌تمام را به خیران ارائه شود تا با تکمیل آن توسط خیران مدرسه‎ساز به‎نام آنان به ثبت برسد.

این مسئول یادآور شد: پیگیر هستیم تا خیران بتوانند از تسهیلات بانکی برای ساخت و تکمیل پروژه‌های مدرسه‌سازی بهره‌مند شوند و سود بانکی را دولت برعهده بگیرد.

رئیسی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیازمند کمک خیران است، اظهار کرد: هنوز 10 درصد دانش‌آموزان کشور در دو شیفت تحصیل می‌کنند.

وی با عنوان اینکه یک‌سوم مدارس کشور با استاندارد‌ها فاصله دارد، گفت: امسال یک‌هزار و 340 میلیارد تومان اعتبار ملی و دولتی داریم که در این حوزه نیازمند کمک خیران هستیم.




اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار