معرفی کود هوشمند در نمایشگاه بین المللی کشاورزی

معرفی کود هوشمندی که نیترات موجود در محصولات کشاورزی را از بین می برد در ششمین نمایشگاه بین المللی محصولات کشاورزی، فناوری، ارگانیک و صنایع وابسته صورت گرفت.
کد خبر: ۳۳۹۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 06 December 2016
یکی از شرکت های حاضر در نمایشگاه ششمین نمایشگاه بین المللی محصولات کشاورزی، فناوری، ارگانیک و صنایع وابسته که به تولید انواع کود های هوشمند فعال است  با معرفی کانی  زیولیت که در سال ۱۷۵۶ کشف و در سال ۱۹۶۵ کاربردهای جادوی آن در تغذیه و بهداشت محیط دام و  طیور و آبزیان کشف و تبیین شده است گفت: این کانی با کاهش ۳۰ تا ۷۰ درصدی آب، کاهش مصرف کودهای شیمیایی، اصلاح و پاکسازی خاک، کود و پساب ها و... نتایج مثبتی در کاهش معضلات کشاورزی دارد؛ این ماده که  بیش از ۸ سال است که تجاری سازی شده  و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

به گفته ابراهیمی فر، کارشناس این شرکت جذب فلزات سمی و سنگین از مهمترین ویژگی های کانی زیولیت است.

ابراهیمی فر با بیان اینکه با استفاده از زیولیت تنها مدت ۲۰ روز برای آماده سازی کود زمان لازم است افزود: این کود که حتی بوی نامطبوع کودهای معمول را هم ندارد نیترات موجود در صیفی جات و سبزیجات را هم از بین می برد.

به گفته وی خاصیت سوپر جاذبی زیولیت این کود هوشمند نگه داری آب در خاک را افزایش می دهد و علاوه بر این به حبس مولکولی فلزات سنگین می پردازد.

شایان ذکر است این ماده بسیار ارزان قیمت  است و تنها با یک بار مصرف در مزارع جاذب خواهد بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار