آغاز مبارزه با هجوم ملخ ها در اراضی کشاورزی

کد خبر: ۳۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶ 12 May 2015
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آمل از شناسایی بیش از 600 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان درمنطقه کوهستانی لاریجانی که هرساله با هجوم ملخ ها دچارخسارت می شود، خبر داد.

سید مرتضی امینی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : کارشناسان حوزه کشاورزی در بخش لاریجان آمل درپی خسارتهای به وجود آمده ناشی از هجوم ملخ ها به زمین های کشاورزی این بخش درسالهای گذشته ، امسال به منظور پیشگیری ازخسارتهای احتمالی، اقدام به شناسایی مناطق آسیب پذیر کردند.

وی افزود: تاکنون بیش از 50 هکتار از زمین های آلوده به ملخ ها توسط اکیپ های اعزامی سمپاشی شده است.

مدیرجهاد کشاورزی آمل تصریح کرد: مقرر شد دراین خصوص تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای مبارزه با آفات ملخ و جلوگیری از خسارات احتمالی در زمان تعیین شده برابر دستورالعمل های صادره اقدام شود.

امینی ادامه داد: متاسفانه همه ساله در فصل بهار مزارع و باغهای منطقه لاریجان مورد هجوم وسیع ملخ ها قرارمی گیرند وباعث بروز خسارتهای سنگینی به کشاورزان منطقه می شوند.

وی اضافه کرد: با اقدامات به موقع مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مراکز زیرپوشش این مدیریت دربخش لاریجان و سمپاشی های گسترده در مزارع و باغات از هجوم ملخ ها جلوگیری و از ایجاد خسارت جلوگیری خواهد شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آمل سطح زیرکشت اراضی کشاورزی دربخش کوهستانی لاریجان را بیش ازشش هزار هکتار اعلام کرد ویاد آورشد: از این میزان سه هزار و 671 هکتار باغی درختان سیاه ریشه و سه هزار و213 هکتار نیز اراضی زراعی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار