تولید سالانه 100 تن ماهی در خاش

کد خبر: ۳۴۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ 19 December 2016

مسئول شیلات شهرستان خاش گفت: شهرستان خاش قطب مهم پرورش ماهی در استخر های دو منظوره کشاورزی و شیلاتی سیستان و بلوچستان است.

یوسف شهرکی در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: شهرستان خاش دارای 350 باب استخر پرورش ماهی بوده که از این منظر رتبه نخست استان را دارد.

مسئول شیلات شهرستان خاش افزود: سالانه افزون بر 100 تن ماهی از این استخر ها برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی با اشاره به استقبال مطلوب آبزی پروران از فعالیتهای شیلاتی اظهار کرد: آبزی پروران این شهرستان همه ساله با شرکت در کارگاه های آموزشی تولید و پرورش و بهداشت آبزیان، ضمن آشنایی باشیوه های نوین رشد و تکثیر انواع آبزیان با بیماری های شایع ماهیان گرم و سردآبی و نحوه درمان آنها و اصول برداشت بهداشتی آبزیان آشنا می شوند.تنوع آب و هوایی و شرایط مناسب اقلیمی زمینه را برای پرورش ماهیان سرد آبی و گرم آبی در شهرستان خاش فراهم کرده است.

شهرکی گفت: شهرستان خاش در بخشهای مختلف از ظرفیتهای ویژه ای برخوردار می باشد که تولید و پرورش ماهی یکی از این ظرفیتها است.

وی اظهار داشت: پتانسیل های بخش کشاورزی خاش بی نظیر بوده و دولت نیز به این حوزه نگاه ویژه ای دارد و رونق بخشیدن به اقتصاد روستاییان و نگاه عادلانه به ظرفیت روستاها گره گشای حل مشکلات جامعه محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار