معاون وزیر صنعت معدن تجارت در بیرجند:

آزادسازی محدوده‌های معدنی یکی از اقدامات خوب دولت یازدهم است

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سهم استخراج معادن خراسان جنوبی نسبت به ظرفیت‌ها در سال گذشته رقم خوبی نبود، گفت: یکی از اقدامات خود دولت یازدهم آزاد سازی محدودهای معدنی است .
کد خبر: ۳۴۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲ 24 December 2016
جعفر سرقینی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات بخش صنعت، معدن وتجارت خراسان جنوبی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت همراه بود، اظهار داشت: معادن خراسان جنوبی رتبه 5 کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از نظر اشتغال از تعداد 12 هزار و 22 نفر در معادن کشور 9 هزار نفر مربوط به خراسان جنوبی است که در استان خراسان جنوبی بیشتر کارگران در معادن در طبس هستند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از نظر استخراج استان خراسان جنوبی در جایگاه 11 در کشور است  و از نظر ذخیره معدنی جایگاه هفتم را دارد.

سرقینی با بیان اینکه از 400 میلیون تن استخراج در سال 94 تنها 10 میلیون تن سهم خراسان جنوبی است که این نشان می‌دهدخراسان جنوبی از پتانسیل و ظرفیت‌های خود به خوبی استفاده نکرده و باید بیشتر بخش خصوصی را وارد کارکنیم.

وی بیان داشت: یکی از برنامه‌هایی که دولت یازدهم به آن پرداخته است آزادسازی محدودهای معدنی است زیرا قبل از استقرار دولت خیلی  از معادن پراونه داشته اما هیچ اقدامی انجام نداده وفعالیتی نداشتند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تاکنون چند مرحله آزاد سازی در کشور داشتیم که یک مرحله آزادسازی محدوده‌های معدنی در استان خراسان جنوبی و در بهمن ماه است که با آغاز آزادسازی وبازشدن کاداستر در زمان مقرر افراد می‌توانند اقدام به ثبت محددوه کنند.

سرقینی افزود: رسانه‌ها باید اطلاع رسانی کافی در خراسان جنوبی داشته باشند زیرا ارزش پروانه‌ها به ارزش کار است نه امضای آنها و بعد از احصاء پراونه‌های غیرفعال باطل می‌شود
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار