یزدی‌ها برای مقابله با بحران آماده می‌شوند

کد خبر: ۳۵۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 29 December 2016
به گزارش تابناک یزد،مدیر کل مدیریت بحران استان در جمع خبرنگاران از تدوین سند جامع آموزش شهروندی مدیریت بحران خبر داد و افزود: این سند مورد توجه وزارت کشور قرار گرفت و مصوب شد.
«هادی هادی‌نسب» ادامه داد: استان به عنوان پایلوت اجرای این سند انتخاب شده و قرار است در مدت 5 سال تمام شهروندان یزدی آموزش‌های لازم را برای مقابله با بحران‌های احتمالی فراگیرند تا خسارت‌های جانی و مالی مقابله با مخاطرات طبیعی به حداقل برسد.وی گفت: این سند در نیمه نخست امسال 55 درصد پیشرفت اجرایی داشت. به این ترتیب در 5 سال آینده بیشتر شهروندان یزد آمادگی لازم برای مقابله با حوادث را فرا خواهند گرفت.
مدیر کل مدیریت بحران استان با بیان این که امکانات دولتی پاسخگوی مقابله با بحران‌های احتمالی نیست، از استفاده از امکانات بخش خصوصی در صورت نیاز و تهیه بانک اطلاعاتی از امکانات دولتی و خصوصی استان برای استفاده در زمان بحران خبر داد.
وی با بیان این که اصلی‌ترین حوادثی که استان را تهدید می‌کند، به ترتیب خشکسالی، مخاطرات جاده‌ای، طوفان و زلزله است، اظهار کرد: با توجه به تاثیر 17 ساله خشکسالی بر استان لازم است که کشاورزان برای بیمه محصولات خود اقدام کنند.
«احمد آخوندی» یکی از کارشناسان مدیریت بحران استان نیز با ارائه آماری از وضعیت بارش‌های استان، گفت: یزد کم بارش‌ترین استان کشور است به طوری که بارش‌ها نسبت به میانگین بلند‌مدت، 88 درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: خشکسالی و کاهش بارش‌ها در این سال‎ها خسارات جبران    ناپذیری به استان وارد کرده، به طور مثال خسارت برآورد‌شده خشکسالی در سال گذشته، 800 میلیارد تومان بوده است.
یکی دیگر از کارشناسان مدیریت بحران استان با بیان این که زلزله یکی از بحران‌های استان است، گفت: سالانه 1300 زلزله با قدرت یک تا 4 ریشتر در استان رخ می‌دهد.
«محمدجواد دهقانی» ادامه داد: توجه به مقاوم سازی‌ها تنها راهکار کاهش اثرات زلزله در استان است چرا که با توجه به سابقه وقوع زمین لرزه 5/2 ریشتر در کویر ساغند، افزایش شدت این زلزله حادثه ناگواری را در استان رقم خواهد زد.
همشهری 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
روحبخش یزدی پرست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
اگر مدیرکلش یزد شناس باشد اماده ایم اماده
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار