پژوهش دانش نو می‌آفریند

کد خبر: ۳۵۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸ 11 January 2017

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: پژوهش دانش نو می‌آفریند و گسترش طرح های پژوهشی زمینه ساز توسعه پایدار است.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر کردی در پنجاهمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاهها، پژوهشگاه ها، موسسات و مراکز آموزش عالی و پارکهای علم و فناوری بیان کرد: سرمايه‌گذاري در امر پژوهش و هماهنگ نمودن آن با نيازهاي يك كشور گذرگاه اصلي توسعه پايدار و عامل محوري پيشرفت است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار کرد: شايد بتوان گفت يكي از تفاوت‌هاي عمده جوامع سنتي با جوامع صنعتي و توسعه‌یافته در ميزان، نوع و اهميت دادن به پژوهش‌هايي باشد كه در اين جوامع انجام مي‌شود؛ بنابراین توسعه علمي یک جامعه نتيجه توجه به پژوهش است و توليد دانش نيز بر مبناي تحقيق استوار مي‌باشد.

کردی افزود: موفقیت با ملتی است که استعدادهای علمی خود را شناسایی کند و با این شناسایی می تواند به توسعه و فناوری برسد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه باید در بحث پژوهش نقش خود را با داشتن یک برنامه بلند مدت در جامعه بسیار اثر گذار کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید بودجه پژوهشی هر عضو هئیت علمی مشخص باشد چراکه مدیریت منابع در این بخش موجب رشد و شکل گیری ایده های نو می شود .

وی دانشگاه سیستان و بلوچستان را یکی از دانشگاه های مادر در بحث پژوهشی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه طی سالهای اخیر توانسته ایم شاخص های پژوهشی این دانشگاه را همگام با دانشگاه های بزرگ کشور کنیم.

کردی اظهار داشت: با توجه به به اهمیت مقوله پژوهش، این حوزه با دشواری‌های ساختاری و عملکردی فراوانی در کشور مواجه است.

وی تاکید کرد: باید در برنامه های دانشگاه ها به موضوع پژوهش به صورت کاربردی نگاه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار