تامین بودجه شهرداری با سرمایه گذاری

سرمایه‌گذاری، اولویت بودجه سال آینده شهرداری همدان است
کد خبر: ۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶ 08 February 2015
شهردار همدان با بیان اینکه بهار سرمایه‌گذاری در شهر همدان آغاز شده است، گفت: سرمایه‌گذاری اولویت نخست بودجه سال آینده شهرداری همدان است.

به گزارش  تسنیم ، سید مصطفی رسولی در آیین افتتاح بازار قطعات خودرو همدان اظهار داشت: با نگاه ویژه استاندار همدان نسبت به مسئله سرمایه‌گذاری دیدگاه شورای شهر و شهرداری همدان نیز براین اساس تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت با این بخش از اولویت‌های بودجه سال آینده شهرداری همدان محسوب می‌شود، افزود: از این رو بودجه شهرداری همدان دو وجهی تدوین و هزینه‎‌های جاری از بودجه سرمایه‎گذاری شهرداری در لایحه بودجه سال آینده تفکیک شده است.

رسولی با بیان اینکه امروز شهرداری توان مالی لازم برای سرمایه‌گذاری و اجرای تمامی پروژه‌های شهری را ندارد، گفت: باید زمینه را برای ورود بخش خصوصی فراهم کنیم تا آنها ضمن اعتماد ظرفیت مالی خود را نیز برای سرمایه‌گذاری در همدان به کار گیرند.

وی درباره پروژه بازار قطعات خودرو همدان نیز گفت: این پروژه در سه فاز طراحی شده که فاز اول آن در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع احداث شده و با حضور استاندار همدان به بهره‎‌برداری می‎رسد.

شهردار همدان با اشاره به اینکه فاز دوم این پروژه نیز در نزدیکی این پروژه قرار دارد، تصریح کرد: این فاز نیز در زمینی به مساحت ۷۰۰ مترمربع طراحی شده و عملیات اجرایی تا سفت‌کاری پیشرفت داشته است.

وی نوع سازه بازار قطعات خودرو همدان را فولادی اعلام کرد و گفت: این بازار در ۶ طبقه ساخته شده که ۴ طبقه دارای ۶۲ واحد تجاری و ۲ طبقه نیز دارای ۱۴ واحد اداری است و چند واحد تاکنون واگذار شده است.

رسولی با اعلام اینکه برای ساخت این پروژه شهرداری همدان با سازمان عمران مسکن استان همدان مشارکت داشته است، افزود: برای این پروژه ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای تملک زمین، یک میلیارد تومان برای پروانه ساخت و ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای ساخت هزینه شده است.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیگ همدان با حضور استاندار همدان خبر داد و گفت: این پارکینگ در زمین به مساحت ۲۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع طراحی شده که تجهیز کارگاه و مبادله تفاهم‌نامه آن اسفند ماه انجام می‎شود.

شهردار همدان با بیان اینکه این پارکینگ دارای ۷ طبقه پارکینگ و یک طبقه تجاری است، افزود: عملیات اجرایی این پارکینگ به دو سال زمان نیاز دارد و پس از اتمام برای پارک ۱۴۰۰ دستگاه خودرو ظرفیت دارد.

وی با اعلام اینکه ۱۳ میلیارد تومان برای تملک زمین هزینه شده است، اظهار داشت: برای عملیاتی کردن این پروژه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که نیمی از آن را شهرداری و مابقی را نیز بخش خصوصی در قالب مشارکت تامین می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار