پرداخت تسهیلات کم بهره به باغداران استان

کد خبر: ۳۶۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ 22 January 2017
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تسهیلات کم بهره برای ذخیره سازی میوه تولیدی استان و ساخت سرخانه به باغداران کهگیلویه وبویراحمد پرداخت می شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برای بازاریابی محصولات کشاورزی، می بایست باغداران استان با تشکیل اتحادیه در زمینه بازاریابی، ذخیره سازی و نگه داری در فصل برداشت مشارکت کنند.

جعفر گوهرگانی افزود: در فصل های برداشت بازار استان توانایی فروش محصولات را ندارد و می بایست از طریق اتحادیه ها و شرکت های تعاونی از سوی باغداران ساماندهی، و به دیگر شهرستانهای استان و حتی خارج از استان و کشور ارسال شود.

وی با بیان اینکه دولت نمی تواند خریدار تضمینی میوه باشد، گفت: در طرح خرید تضمینی محصولات استراتژیک از جمله گندم، دانه های روغنی و ذرت دانه ای که به صورت انبوه در استان تولید می شود محصولات خریداری و بهای آن به صورت تضمینی نیز پرداخت می شود.

گوهرگانی، نبود زیرساخت ها از جمله انبار سرد برای ذخیره سازی و همچنین نبود صنایع تبدیلی بسته بندی را مهمترین مشکلات باغداران استان در مناطق سردسیری و گرمسیری نام برد.

گوهرگانی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق سردسری قطب تولید سیب درختی و در مناطق گرمسیری قطب تولید مرکبات است، افزود: متاسفانه تا کنون تجار، بازگانان و حتی باغداران برای ساخت زیرساخت های مورد نیاز محصولات باغی از جمله ساخت انبار سردخانه و صنایع تبدیلی و بسته بندی مشارکت نکرده اند.

وی گفت: برای ساخت انبار سرد و ذخیره سازی میوه به 3 میلیارد ریال و برای ساخت ساختمان پیشرفته برای صادرات میوه به خارج از کشور به 50 میلیارد ریال نیاز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار