کارت هوشمندملی درجیب هزار16 همدانی

مدیرکل ثبت احوال استان همدان با اشاره به ثبت نام 20هزار نفر برای صدور کارت ملی هوشمند از صدور 16 هزار کارت تاکنون در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳ 19 January 2015

عبدالله مقصودی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ، با اعلام این خبر که کارت هوشمند ملی برابر بند (د) ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه جایگزین کارت شناسایی ملی می‌شود، گفت: صدور کارت ملی هوشمند از سال 92 در همدان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: این اقدام با هدف آسان‌سازی شناسایی، تصدیق هویت و حفظ امنیت اطلاعات فردی برای ورود به فضای مجازی و مبادله خدمات ویژه بهره‌مندی از انواع خدمات الکترونیکی توسط سازمان ثبت احوال کشور انجام می‌شود.

 

مدیرکل ثبت احوال استان همدان خاطرنشان کرد: در استان همدان از آبان ماه سال 92 پروژه کارت ملی هوشمند شروع به فعالیت کرده و تاکنون قریب به 20 هزار نفر درخواست صدور کارت ملی داده‌اند.

 

وی بیان داشت: کارت ملی به واجدان شرایط از جمله سن 15 سال تمام، افرادی که مشخصات سجلی آنها از جمله نام و نام خانوادگی اصلاح و یا تغییر می‌یابد، افرادی که کارت شناسایی ملی خود را مفقود کرده‌اند می‌توانند به سایت www.ncr.ir مراجعه کنند و پیش ثبت‌نام کنند.

 

مقصودی‌فر ادامه داد: افرادی که پیش ثبت‌نام را انجام داده‌اند، می‌توانند پس از دریافت کد رهگیری در نوبت تعیین شده به ادارات ثبت احوال و یا اداره پست محل سکونت مراجعه و عملیات ثبت‌نام کارت هوشمند ملی را تکمیل کنند.

 

وی در پایان یادآور شد: تاکنون 16 هزار کار هوشمند ملی صادر و به متقاضیان تحویل داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار