پاسارگادی ها جنگلهایشان را احیا می کنند

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: بالغ بر 216 هکتار از جنگل‌های آسیب دیده این شهرستان با مشارکت بیش از 410 شهروند دوستدار طبیعت احیاء شد.
کد خبر: ۳۷۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 31 January 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا: حسن خسراوینان دوشنبه 11 بهمن در جمع خبرنگاران، افزود: عملیات طرح جنگلانه در راستای طرح مشارکتی کاشت بذر در جنگل‌ها با هدف احیای مناطق سوخته و ترمیم رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان پاسارگاد از نیمه آبان امسال شروع شد و تا پایان آبان ادامه داشت.

او گفت: این عملیات با مشارکت گروه‌های مردمی، شوراهای اسلامی، دهیاران، ورزشکاران، کوهنوردان، بهره برداران، پایگاه‌های مقاومت بسیج، اهالی رسانه و خبرنگاران، آموزش و پرورش، دانش آموزان و دانشجویان، نیروهای خدوم و زحمتکش منابع طبیعی اجرایی شد.

خسروانیان گفت: در این عملیات جنگل‌های کوه‌های خرسی، بلاغی، مبارک آباد، چاه بید، تنگ ماری، رگ زرد، چاهداری و ارتقاعات حسن پهلوان، سوباتان، خرخره، سد سیوند، جنگل‌های علی آباد، کوه‌های پیازی، ارتفاعات روستا و چشمه ابوالمهدی احیا شد.

او با بیان اینکه احیای این جنگل‌ها با استفاده از بذر گونه‌های بومی منطقه مانند بنه، ارژن و بادام کوهی به صورت کپه کاری انجام شده است، گفت: حفظ، حراست، نگهداری و احیا منابع طبیعی همواره مورد توجه ما بوده و در این جهت برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

خسروانیان با بیان اینکه اکنون جنگل‌ها، به شدت در معرض تخریب و نابودی قرار گرفته و مهم‌ترین عامل این تخریب انسان است، گفت: تنها راه مقابله با تخریب جنگل‌ها تبدیل حفظ منابع طبیعی به فرهنگ عمومی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار