فراهم شدن تمهیدات لازم برای میزبانی از هفت شهید گمنام در چهارمحال و بختیاری

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: مردم این استان میزبان هفت شهید گمنام هستند و تمهیدات لازم برای تشییع این شهدا در استان فراهم شده است.
کد خبر: ۳۸۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹ 19 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- گودرز امیری در ستاد هماهنگی مراسم استقبال، تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: زنده نگهداشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اهداف دفن شهدای گمنام در مناطق مختلف کشور محسوب می شود.
وی افزود: مکان یابی برای دفن شهدای گمنام و پیش بینی امکانات لازم در این مکان ها را ضروری است.
امیری تصریح کرد: مدیریت فرودگاه بین المللی شهرکرد حداکثر تا چهارشنبه هفته جاری در خصوص مراسم استقبال و حمل شهدای گمنام در زمان ورود آنها به این استان تعیین تکلیف کند.
وی یادآور شد: استفاده از تربیون نماز جمعه و بیان ائمه جمعه و جماعات، هیات‌های مذهبی چهارمحال و بختیاری نقش مهمی در ارتقای تبلیغات این موضوع دارد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان برای هرگونه همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.
وی گفت: در شهرستان هایی که شهدای گمنام در آنها خاکسپاری می شود باید ستاد هماهنگی استقبال‌‌، تشییع و خاکسپاری تشکیل و هماهنگی های لازم انجام شود.
امیری تاکید کرد: نصب بنرهای تبلیغاتی، شست و شوی مسیر تشییع، اطلاع رسانی سطح شهر و فراخوان عمومی در مرکز چهارمحال و بختیاری بر عهده شهرداران است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری نیز گفت: روز سه شنبه دهم اسفند امسال هفت شهید گمنام وارد استان می شود.
سرهنگ پاسدار عباس عباسی تصریح کرد: 2 پیکر شهید گمنام در شهر گندمان و 2 پیکر مطهر دیگر در شهر فرادنبه شهرستان بروجن، 2 پیکر در شهر دستنا شهرستان کیار و یک پیکر نیز در دانشکده فنی پسران شهرکرد خاکسپاری می شود.
وی افزود: تشییع عمومی این شهیدان روز چهارشنبه یازدهم اسفند امسال از میدان انقلاب شهرکرد تا میدان امامزادگان دو معصوم (س) این شهر انجام و نماز بر پیکر پاک آن ها اقامه می شود.
عباسی اظهار کرد: پیکر پاک این شهیدان پس از تشییع و اقامه نماز به شهرهای مورد نظر منتقل و خاکسپاری می شود.
برنامه وداع با شهیدان گمنام سه شنبه شب دهم اسفند 1395 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار می شود.
چهارمحال و بختیاری در هشت سال دفاع مقدس دو هزار و 400شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد.
تاکنون پیکر 109شهید گمنام در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری به خاک سپرده شده که میعادگاه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار