اجرای طرحی50 هکتاری در شهرستان اردکان

مدیرعامل انجمن چارسوق کویر اردکان گفت: طرح پایش بافت تاریخی این شهر در سطح 50 هکتار به منظور خدمات رسانی به ساکنان و کسبه توسط این انجمن اجرا می شود.
کد خبر: ۳۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 25 May 2015
به گزارش تابناک یزد، محمد پورروستایی گفت: شهرداری در نظر داشت طرح تفضیلی برای بافت تاریخی اردکان به منظور گرد آوری اطلاعات واحدهای مسکونی، تجاری و سایر ابنیه بافت تاریخی تهیه کند که نیاز به جمع آوری اطلاعات جامع داشت که برای اولین بار در کشور در یک بافت تاریخی زنده انجام می شد.

مدیرعامل انجمن چارسوق کویر اردکان با بیان اینکه طرح پایش بافت تاریخی به همین منظور اجرا می شود و اسفندماه پارسال مقدمات اجرای آن آماده شد ، خاطرنشان کرد: یک تیم تحقیقاتی شامل کارشناسان معماری و جغرافیای شهری با همراهی این انجمن مرحله اول که آماده سازی پرسشنامه بود را انجام دادند.

پورروستایی اردکانی اظهار کرد: همچنین برای اولین بار در راستای شعار اردکان شهر الکترونیک، پرسشنامه ها به صورت اکترونیکی تهیه شد وجمع آوری اطلاعات با ابتکاری که توسط اعضای انجمن انجام گرفت به صورت تمام الکترونیک و با تبلت صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای همکاری بهتر ساکنان به آنها اطلاع رسانی شده است، ادامه داد : در یک فراخوان افراد گزینش و 30 نفر پرسشگر برای فعالیت های میدانی انتخاب شده اند و آموزش های لازم در جلساتی متعدد با شیوه جدید گرداوری اطلاعات الکترونیکی صورت گرفته است.

پورروستایی اردکانی اعلام کرد : قسمت اصلی جمع آوری اطلاعات پروژه از اوایل خرداد ماه شروع شده که سه ماه به طول میانجامد.

وی با اشاره به اینکه این اطلاعات شامل اطلاعات جمعیتی ، ساختاری ، کاربردی و کالبدی کلیه ساکنان و ابنیه برای برنامه ریزی بهتربرای نوشتن این طرح تفضیلی است و در اختیار شهرداری قرار می گیرد ادامه داد: همکاری یک نهاد دولتی مانند شهرداری با یک سمن غیردولتی در اجرای طرح بزرگ می تواند یک نمونه خوبی برای بقیه نهادهای دولتی باشد .

مدیرعامل انجمن چارسوق کویر اردکان یادآور شد: این انجمن فعال ترین سمن استان یزد می باشد و اعضای آن علاقه مند هستند که برخی کارها به آنها محول شود .

بافت تاریخی اردکان بعنوان یکی از سالم ترین ومنحصرترین بافت های کشور دارای 50 هکتار مساحت است.

اردکان با 80 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار