۳۰۰ هکتار از باغات مازندران گل محمدی کشت می‌شود

محمد تقی شکوهی درباره کشت گل محمدی در مازندران گفت: مازندران دارای ۹۵ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی است که سالانه ۶۲ تن محصول با عملکرد یک تن در هکتار از این سطوح برداشت می‌شود.
کد خبر: ۳۹۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 26 May 2015
به گزارش تابناک، محمد تقی شکوهی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: احداث باغات گل محمدی سبب توسعه اکوتوریسم و توریسم روستایی، تولید پایدار و سالم محصول غذایی، ایجاد پوشش گیاهی در مناطق شیبدار و جلوگیری از فرسایش خاک و اشتغالزایی و توسعه اقتصاد منطقه خواهد شد.

شکوهی تصریح کرد: میزان آب مورد نیاز برای گل محمدی به صورت سنتی ۵ هزار متر مکعب در سال و برای دو هزار اصله نهال است که در مازندران این مقدار به منظور جبران کمبود آب از طریق آبیاری تکمیلی برای هر نهال ۷۵۰ لیتر در پنج مرحله آبیاری به یک هزار و ۵۰۰ متر مکعب کاهش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: احداث یک واحد فراوری استحصال و تولید گلاب و اسانس با مشارکت بخش خصوصی و با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریالی در منطقه فریم در دست بررسی است.

شکوهی در ادامه گفت: برای احداث ۹۵ هکتار باغ گل محمدی در مازندران، ۱۸۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی سازمان جهاد کشاورزی مازندران جهت خرید نهال یارانه دار پرداخت شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تعداد نهال مورد استفاده در هر هکتار دو هزار اصله می‌باشد، گفت: میزان تولید در سال جاری ۱۶۵ تن گل‌تر بوده که پیش بینی می‌شود از این مقدار ۶۶۰ هزار لیتر گلاب استحصال شود.

شکوهی، قیمت خرید هر کیلو گل محمدی‌تر از باغدار را ۴۰ تا ۵۰ هزار ریال دانست و افزود: قیمت خرید هر لیتر گلاب از باغداران ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان می‌باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: گل محمدی بیشتر در شهرستان ساری در منطقه فریم کشت می‌شود. ک/۱
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار