مدیر بنیاد مسکن شهرستانهای گرگان و آق قلا:

نوسازی و مقاوم سازی ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در شهرستانهای گرگان و آق قلا

خسروی، مدیر بنیاد مسکن شهرستانهای گرگان و آق قلا از نوسازی و مقاوم سازی ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در سطح شهرستانهای فوق خبر دادند.
کد خبر: ۴۰۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 04 April 2017
خسروی، مدیر بنیاد مسکن شهرستانهای گرگان و آق قلا از نوسازی و مقاوم سازی ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در سطح شهرستانهای فوق خبر دادند.

وی همچنین سقف تسهیلات احداث مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در سال ۹۶ برای نوسازی بافت‌های فرسوده روستایی را ۱۸۰ و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام نمودند و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از یک‌هزار واحد روستایی در  روستاهای گرگان  و آق‌قلا در سال جاری ساخته شود.

وی اظهار کرد: تا پایان سال ۹۵ بیش از ۱۸ هزار روستائی متقاضی استفاده از تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت مسکن روستایی مقاوم به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه نمودند که تعداد ۱۵ هزار نفر از متقاضیان به بانک‌ها معرفی شدند و از تسهیلات  ۱۵ میلیونی استفاده کردند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های گرگان و آق قلا تاکید کرد: این تسهیلات با نظارت ناظران فنی بنیاد مسکن به این واحدها پرداخت شده که بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تا کنون به بهره‌برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: در روزهای پایانی سال ۹۵ دستورالعمل‌های جدید با افزایش سقف تسهیلات ابلاغ شد و این تسهیلات به ۱۸ و ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت.

خسروی افزود: این تسهیلات در مناطق مرزی و در ساختمان‌هائی که در مکان‌های ناامن ساخته شده، بیست میلیون تومان  با کارمزد ۵ درصد و در مناطق عادی هم سقف تسهیلات ۱۸میلیون تومان است.

مدیر بنیاد مسکن گرگان و آق‌قلا تاکید کرد: دوره بازپرداخت این تسهیلات ۱۵ ساله و با مشارکت ۳ ساله ساخت خواهد بود و بانک‌های عامل هم برای پرداخت تسهیلات معرفی شده‌اند و بانک‌ها هم همکاری خوبی برای پرداخت تسهیلات به مردم داشته‌اند.

وی تصریح کرد: به دهیاری‌ها مقرارت جدید و سقف تسهیلات اعلام شده تا به مردم اطلاع‌رسانی شود و اولویت اصلی ما ساخت ساختمان‌های فنی است و جابه‌جایی ساختمان‌های  ساخته شده در مسیر رودخانه‌ها و در شیب‌های تند است و به مردم توصیه می‌شود هر چه سریع‌تر از این تسهیلات استفاده کنند و ساختمان‌های فنی بسازند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های گرگان و آق قلا تاکید کرد: برای امسال پیش‌بینی می‌شود یکهزار مسکن روستایی در این ۲ شهرستان ساخته شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار