استاندار یزد:مبنای عمل در انتخابات قانون است

استاندار یزد با بیان اینکه ملاک عمل همۀ مسئولان برگزاری انتخابات مشترک است گفت: هنگامی‌که مبنای عمل در انتخابات قانون عنوان می‌شود به این معناست که چارچوب کار مشخص و سلیقه مبنای عمل نیست.
کد خبر: ۴۰۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶ 07 April 2017
به گزارش تابناک یزد،سید محمد میرمحمدی در همایش هیات‌های نظارت بر انتخاباتاستان افزود: باید با تعامل سه هیات برگزاری انتخابات زمینه‌های رقم خوردن حماسه‌ای شایسته در کشور فراهم شود.
وی ادامه داد: هدف هیات‌های اجرایی، نظارت و بازرسی در انتخابات پیش رو رقم خوردن انتخاباتی باشکوه و با حضور مؤثر مردم است به‌گونه‌ای که به اقتدار ملی کشور، قدرت و استحکام نظام، پیشرفت‌های ملی و بین‌المللی و یأس دشمن منجر شود.
استاندار یزد بابیان اینکه کشور به لحاظ سلامت، امنیت انتخابات و مشارکت بالای مردم رتبۀ خوبی در دنیا دارد، گفت: ملت بزرگ ایران می‌خواهند حماسه‌ای بیافریند که بتواند در دنیا درخشش بالایی داشته باشد و در این میان، نقش هیات‌های نظارت، اجرایی و بازرسی انکار ناشدنی است.
میرمحمدی گفت: هیات‌های نظارت حافظ حماسۀ مردم هستند که با نظارت دقیق‌ بر نشاط حماسۀ انتخابات می‌افزایند و هیات‌های اجرایی نیز حافظان حق‌الناس و آرای مردم و سلامت انتخابات هستند.
استاندار یزد با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت انتخابات، خاطرنشان کرد: هیات‌های اجرایی، نظارت و بازرسی باید بدور از هر گونه سلیقه و گرایش خاص بر اساس قانون عمل کنند .
میرمحمدی یکی از وظایف هیات‌های سه‌گانه را حفظ حرمت مردم بیان کرد و گفت: حفظ حریم مردم به‌ویژه در نوع برخوردها یکی از وظایف عوامل برگزاری انتخابات است که باید بمنظور حفظ حرمت افراد مد نظر قرار گیرد.
وی تعامل هیات‌های سه‌گانه در انتخابات گذشته را تجربه ای مثبت عنوان کرد و این توصیه را ارزشمند دانست که عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی باوجود آگاهی به قوانین بازهم در نشست‌ها؛ قوانین و مقررات را مرور کنند.
استاندار یزد ، خوش‌بینی را یکی از نیازهای جوامع بشری عنوان و بیان کرد: برداشتن عینک بدبینی یکی از نقاط قوتی است که موجب همکاری و همدلی و تعامل بین همۀ مجموعه‌های استان خواهد شد.
میرمحمدی اظهار امیدواری کرد که با هم‌فکری و هم‌اندیشی و تعامل شاهد برگزاری انتخاباتی شایسته و زیبنده باشیم.
وی گفت: مشارکت حداکثری نشان‌دهندۀ اتحاد و انسجام و نفوذناپذیری کشور است که باید تلاش کرد در صورت ممکن فضای مشارکت مضاعف در کشور فراهم شود.
استاندار یزد با اشاره به روی کار آمدن رئیس‌جمهوری غیرقابل‌پیش‌بینی در آمریکا، تأکید کرد: در شرایطی که رئیس‌جمهوری آمریکا مسائلی عنوان می‌کند که چندان در سطوح انسانی جایگاهی ندارد، شایسته است ملت ایران با حضور در انتخابات نفوذناپذیری و اقتدار خود را به دنیا نشان دهد.
همچنین مسئول دفتر شورای نگهبان و رئیس هیات نظارت انتخابات ریاست جمهوری در استان یزد گفت: انتخابات یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است و عوامل برگزاری انتخابات باید توجه کنند تا هیچ استفاده‌ای از امکانات دولتی و فضاهای دولتی به نفع کاندیداها نشود.
حجت‌الاسلام سید ناصر محمدی افزود: دخالت عوامل اجرایی برگزاری انتخابات به نفع کاندیداها نیز طبق قانون ممنوع است.
در این همایش ضمن سخنرانی مسئولان استان در امور انتخابات، آیین‌نامه‌ها و قواعد و قوانین برگزاری انتخابات توسط اعضای هیات نظارت بررسی شد.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها و همچنین رئیس جمهوری همزمان در جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی و رئیس جمهوری بر اساس مقررات در استان یزد فعالیت خود را آغاز کرده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار