مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوين خبر داد

برگزاری سومين جشنواره گل‌های لاله در قزوين

مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوين گفت: سومين جشنواره گل‌هاي لاله از هفدهم فروردين ماه سال جاري در بوستان‌های مشاهير و ملاخليلا آماده بازديد شهروندان است.
کد خبر: ۴۰۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 08 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری قزوین، محمدصادق مظفری افزود: این جشنواره در بوستان‌های مشاهیر و ملاخلیلا برگزار شده است که از  شهروندان و گردشگران دعوت می‌شود با ورود به محل نمایش لاله‌ها، از زیبایی گل‌های رنگارنگ لاله دیدن کند.

وی بیان کرد: جشنواره گل‌های لاله پیش از این در سال‌های 90 و 89 در بوستان مشاهیر برگزار شده است که در سال جاری هم با توجه به  موقعیت مکانی بوستان‌های مشاهیر و ملاخلیلا و بسترهای فصلی پیش‌بینی شده، عملیات طراحی و آماده‌سازی بسترها برای کاشت پیاز گل  لاله در پاییز سال گذشته انجام شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین ادامه داد: برنامه کاشت پیاز گل‌های لاله به عنوان سنبل زیبایی و طراوت بر اساس طرح اجرایی انجام شده است.

مظفری مطرح کرد: گل‌های لاله نسبت به سرما مقاوم هستند و می‌توان آن‌ها را اواخر پاییز در باغچه کاشت تا پس از طی دوره نگهداری و عبور از سرمای زمستانه در اوایل فصل بهار و شکوفایی مجدد گیاهان، گل‌های لاله به ثمر برسد.

این مسؤول تصریح کرد: ارتباط با طبیعت و لذت بردن از مناظر زیبا راهی برای کسب آرامش و تلطیف روح و روان آدمی است که شادی و طراوت را به انسان هدیه می‌دهد و موجب مثبت‌اندیشی می‌شود.

گفتنی است، بوستان مشاهیر در خیابان شهرداری و بوستان ملاخلیلا به عنوان بزرگ‌ترین بوستان جنوب شهر قزوین در بلوار جمهوری اسلامی(کمربندی جنوبی) واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار